Best Brands po raz pierwszy w Polsce

Group One we współpracy z GfK przyzna nagrody, które znane są już m.in. na rynku niemieckim, francuskim, włoskim i rosyjskim.

Group One we współpracy z GfK startuje na polskim rynku z międzynarodową nagrodą Best Brands Awards. Ranking obecny m.in. w Niemczech, Włoszech, Francji, Chinach i Rosji opiera się na metodologii badania łączącej sukces rynkowy marki oraz siłę jej relacji z konsumentem. Partnerem merytorycznym jest Serviceplan Group. Ranking Best Brands został zainicjowany ponad 18 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group.

– Ranking Best Brands sukcesywnie rozwija się na świecie od wielu lat, dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że już czas na polską edycję. Mamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu silnych marek i wdrażaniu pozytywnej zmiany w biznesie, dlatego Group One wprowadza tę niezależną międzynarodową nagrodę w obszarze marketingu do Polski razem z Serviceplan Group i GfK. W odróżnieniu od innych tego typu rankingów tu decydujący głos mają konsumenci, a unikatowa metodologia badania będzie źródłem cennych informacji o sile i kondycji marek na naszym rynku – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards wyłaniane są w kompleksowym badaniu przeprowadzonym przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego Share of Wallet oraz Share of Soul, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów.

– Obecnie żaden inny ranking nie bierze pod uwagę obu tych aspektów siły marki. Badanie w Polsce obejmie aż 33 kategorie produktowe GfK, około 260 marek oraz 5 tys. respondentów. Co więcej, do pomiaru siły marki będziemy wykorzystywać najnowsze rozwiązanie GfK – Brand Architect, dzięki któremu po raz pierwszy w historii możemy zrobić to z tak olbrzymią dokładnością i wiarygodnością – podkreśla Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence, GfK Polonia.

O tytuł Best Brand marki będą walczyć w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand. Zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród 260 potencjalnych kandydatów, z których najsilniejsi zostaną nominowane do top 10 w każdej kategorii. Uroczysta gala wręczania nagród odbędzie się 10 marca 2022 r. w Warszawie.

"Media Marketing Polska" jest patronem medialnym Best Brands. 

Tomasz Wygnański 763 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.