46,5 tys. wzmianek w mediach o XVIII Konkursie Chopinowskim [wideo]
Najwięcej wzmianek pojawiło się w portalach internetowych (28 tys.) i na Twitterze (13 tys.).
Szczyt publikacji przypadł na 17 października (1,1 tys.), kiedy informowano o przejściu dwóch Polaków do finału oraz 21 października po oficjalnym ogłoszeniu wyników konkursu (3,2 tys. wzmianek). Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (NIFC) na bieżąco umieszczał nagrania z przesłuchań na swoim koncie na YouTube, docierając tym samym do ponad 24 mln potencjalnych kontaktów. 77% wszystkich wzmianek w mediach społecznościowych ukazało się na Twitterze. W radiu łącznie o konkursie mówiono 581 razy, najczęściej w Polskim Radiu 24.
Na temat tegorocznego zwycięzcy, Kanadyjczyka Bruce’a Liu (na zdjęciu powyżej), w badanym okresie w mediach pojawiło się 12 tys. materiałów, najwięcej w portalach internetowych (9,8 tys.). Jego finałowy występ w ciągu pięciu dni od zamieszczenia materiału na kanale NIFC na YouTube uzyskał ponad 1,24 miliona wyświetleń.
- Zasięg medialny XVIII Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina robi wrażenie - każdy Polak powyżej 15. roku życia mógł spotkać się z informacją o wydarzeniu w mediach aż siedem razy, a gdy weźmiemy pod uwagę sam internet minimum dwa razy - komentuje Natalia Zdrojewska z IMM.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.