46,5 tys. wzmianek w mediach o XVIII Konkursie Chopinowskim [wideo]

Najwięcej wzmianek pojawiło się w portalach internetowych (28 tys.) i na Twitterze (13 tys.).

Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), w dniach od 2 do 23 października br. pojawiło się łącznie 46,5 tys. wzmianek o XVIII Międzynarodowym Konkurs Pianistycznym im. Fryderyka Chopina - czołowym wydarzeniu kulturalnym w Polsce i jednym z najstarszych konkursów muzycznych na świecie. Łączne dotarcie oszacowane zostało na 238 milionów kontaktów, a ekwiwalent reklamowy doniesień medialnych na 125  mln złotych.

Szczyt publikacji przypadł na 17 października (1,1 tys.), kiedy informowano o przejściu dwóch Polaków do finału oraz 21 października po oficjalnym ogłoszeniu wyników konkursu (3,2  tys. wzmianek). Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (NIFC) na bieżąco umieszczał nagrania z przesłuchań na swoim koncie na YouTube, docierając tym samym do ponad 24 mln potencjalnych kontaktów. 77% wszystkich wzmianek w mediach społecznościowych ukazało się na Twitterze. W radiu łącznie o konkursie mówiono 581 razy, najczęściej w Polskim Radiu 24.

Na temat tegorocznego zwycięzcy, Kanadyjczyka Bruce’a Liu (na zdjęciu powyżej), w badanym okresie w mediach pojawiło się 12 tys. materiałów, najwięcej w portalach internetowych (9,8 tys.). Jego finałowy występ w ciągu pięciu dni od zamieszczenia materiału na kanale NIFC na YouTube uzyskał ponad 1,24 miliona wyświetleń.

Popularność wydarzenia także w kręgu osób nie słuchających na co dzień muzyki poważnej wzmacniają relacje popularnych youtuberów takich jak Krzysztof Gonciarz (1,05 mln subskrybentów). Jego relacja z kulis wydarzenia ("Wystąpiłem w Konkursie Chopinowskim") miała do tej pory prawie 167 tys. wyświetleń.

- Zasięg medialny XVIII Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina robi wrażenie - każdy Polak powyżej 15. roku życia mógł spotkać się z informacją o wydarzeniu w mediach aż siedem razy, a gdy weźmiemy pod uwagę sam internet minimum dwa razy - komentuje Natalia Zdrojewska z IMM.

Paweł Piasecki 797 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.