Właściciel FlixBusa przejmuje Greyhound Lines
Firma FlixMobility, do której należą FlixBus i FlixTrain, przejmuje właściciela legendarnej amerykańskiej marki autobusów Greyhound.
Monachijska spółka FlixMobility, do której należą marki FlixBus i FlixTrain, podpisała w ubiegłym tygodniu umowę z brytyjskim właścicielem Greyhounda - FirstGroup plc. Transakcja obejmuje flotę Greyhound, znaki towarowe i inne aktywa, a jej wartość wynosi 46 mln dol. plus 32 mln dol. w odroczonych płatnościach. Założyciel i CEO FlixMobility André Schwämmlein zapowiedział, że obie firmy będą działać niezależnie i marka Greyhound zostanie zachowana.
Pandemia COVID-19 gwałtownie ograniczyła popyt na usługi Greyhounda, co spowodowało, że amerykański przewoźnik musiał ograniczyć liczbę kursów i zanotował stratę operacyjną w wysokości 12 mln dol. w roku finansowym 2021 (okres 12 miesięcy do marca br.). Przychody spadły z 766 mln dol. w roku finansowym 2020 do 422,6 mln dol. rok później. Greyhound łączy około 2400 miejsc w Ameryce Północnej, obsługując co roku prawie 16 mln pasażerów.
Firma FlixMobility, założona w 2013 r., zaoferowała z powodzeniem rezerwację miejsc w autobusach (potem również pociągach) za pomocą aplikacji mobilnej. Spółka FlixBus USA ruszyła w 2018 r. Autobusy FlixBus jeżdżą do ponad 2500 miejsc docelowych w 35 krajach, wykonując ok. 400 tys. połączeń dziennie. Ostatnia runda finansowania (czerwiec ub.r.) dała FlixBusowi 650 mln dol. Łącznie niemiecki start-up pozyskał od inwestorów 1,2 mld dol.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.