Huawei liczy na reset
Wraz z premierą nowej serii smartfonów producent planuje ofensywę marketingową.
Chiński koncern technologiczny Huawei wprowadza w Polsce do sprzedaży nową od dłuższego czasu serię flagowych smartfonów Nova 9. Jest ona adresowana do młodszej grupy konsumentów, a jej wyróżnikiem mają być funkcje fotograficzne - system aparatów fotograficznych Ultra Vision wyposażony w cztery obiektywy, w tym główny z matrycą o rozdzielczości 50 MP. Wraz z bezprzewodowymi słuchawkami smartfon będzie kosztował 2,3 tys. zł.
Wraz z tą premierą polski Huawei liczy na swego rodzaju reset. Z powodu amerykańskich sankcji (władze Stanów Zjednoczonych oskarżają Huawei o współpracę z tamtejszym wywiadem) producent nie może instalować w swoich telefonach wszystkich funkcji i aplikacji firmy Google. Smartfony Nova 9 także działają w oparciu o własny system aplikacji Huawei Mobile Services.
Z powodu sankcji sprzedaż smartfonów Huawei bardzo mocno spadła. Niegdyś firma z powodzeniem walczyła o pozycję numer 1 na naszym rynku, a obecnie wypadła poza pierwszą piątkę dostawców smartfonów. Przychody ze sprzedaży netto Huawei Polska w ub.r. (2,93 mld zł) były o 1/5 niższe od osiągniętych w 2019 r.
Dorota Haller, dyrektor marketingu biznesu konsumenckiego polskiego oddziału firmy, twierdzi jednak, że firma nie zmniejszyła swojego budżetu marketingowego ani nie ma takich planów. W kampanii nowych smartfonów, która obejmie m.in. telewizję, internet, OOH, firma zatrudniła ambasadora swojej marki - piłkarza Roberta Lewandowskiego. Dla firmy pracują reklamowo agencje: DDB Warszawa, Havas Warsaw i izraelska agencja LH (grupa TBWA) oraz dom mediowy Wavemaker.
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.