Znamy laureatów nagród YouTube Works Polska 2021 [wideo]

Jury wyłoniło najbardziej kreatywne i efektywne kampanie reklamowe emitowane na polskim YouTubie w roku 2020 i pierwszej połowie 2021. Grand prix zdobyła kampania Storytel "Random", dopiero co nagrodzona dwiema statuetkami Effie.

28 października o 12:00 podczas transmitowanej na żywo na YouTube gali prowadzonej przez Iwonę Piwek, video sales head Poland w Google i Dawida Kaźmierczaka, social media & PR directora w agencji 180heartbeats + Jung v Matt, ogłoszono zwycięzców pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards. Do konkursu zgłoszono łącznie 96 kampanii wyświetlanych na polskim YouTube od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Oceniało je 24-osobowe jury złożone z przedstawicieli reklamodawców, agencji reklamowych i domów mediowych.

– Warto zauważyć, że większość zgłoszonych kampanii wykorzystywała przynajmniej dwa różne narzędzia dostępne w serwisie YouTube, a na efektywność prowadzonych działań przełożyło się połączenie kilku kanałów: oprócz YouTube wykorzystywane były telewizja, social media oraz działania influencerów - podkreśla Iwona Piwek.

Jury wyłoniło najlepsze kampanie w następujących kategoriach:

  • Multiscreen Excellence za twórcze wykorzystanie wielu mediów. Zwycięzcą okazała się kampania Pyszne.pl i Kanału Sportowego (Sport Brokers) na UEFA Euro 2020.
  • Ingenious Insight za wykorzystanie zalet platformy YouTube w oparciu o silny insight. W tej kategorii zwyciężyła kampania ING Banku Śląskiego "Porozmawiajmy o pieniądzach" stworzona przez agencję Gong (zakup i planowanie mediów: MullenLowe MediaHub).
  • Action Driver za najbardziej efektywne nakłonienie konsumentów do działania. Tu zwyciężyła kampania "Fanatyk. Historia prawdziwa" OLX. Koncept kreatywny kampanii powstał w agencji 23Heroes, a całość wyprodukował dom produkcyjny F25.
  • Creative Effectiveness za przełożenie pomysłu na sukces biznesowy. Nagrodzono kampanię "Random. A Multiplatform Love Story" Storytel.
  • Small Budget, Big Results za imponujące wyniki osiągane przy niewielkich budżetach. Zwycięzcą jest kampania "Stop kobietobójstwu" Centrum Praw Kobiet (agencja: Dziadek do Orzechów).

Spośród zwycięzców pięciu kategorii wyłoniono laureata Grand Prix za kampanię, która wyszła poza swój reklamowy charakter i stała się częścią popkultury. Najważniejsza nagroda trafiła do platformy Storytel za "Random. A Multiplatform Love Story" Jury doceniło wykorzystaną w niej synergię platform i historię wciągającą dla młodego odbiorcy. Kampanię niedawno nagrodzono również za efektywność dwiema złotymi statuetkami Effie w kategoriach: Branded Content oraz
Kultura i Rozrywka.

Konkurs YouTube Works Awards organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar odbył się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku.

Paweł Piasecki 889 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.