O erze subskrypcji na SubscriptiON day!

Wśród gości konferencji online organizowanej 18 listopada przez Wyborcza.pl jest Tara Lajumoke, dyrektorka zarządzająca Financial Times Strategies.

XXI wiek wywrócił do góry nogami dotychczasowe pojmowanie gospodarki i funkcjonowania w otaczającej nas rzeczywistości. Z nowej perspektywy nieposiadanie dóbr na własność nie jest niczym negatywnym, o ile oczywiście wciąż możemy z tych dóbr korzystać. Skoro więc usługa zastępuje produkt w innych sferach życia, nic dziwnego, że subskrypcja stała się podwaliną sukcesu biznesowego takich gigantów, jak Netflix i Spotify, a w gronie wydawców - m.in. "Financial Times" i "Gazety Wyborczej". Według sondażu Fundacji Digital Poland Wyborcza.pl jest w naszym kraju najbardziej znanym serwisem prasowym w modelu subskrypcyjnym oraz - zaraz za Netflixem i Spotify - ulubioną platformą subskrypcyjną Polek i Polaków. Około 260 tys. cyfrowych prenumerat daje jej też miejsce w europejskiej czołówce. Dzisiaj niemal dwie trzecie wszystkich przychodów „Wyborcza” uzyskuje ze sprzedaży treści dziennikarskich - w formie cyfrowej bądź papierowej. Ponad 40 proc. jej przychodów pochodzi z internetu (prenumerata i reklama online).
 
O trendach, technologiach i wyzwaniach związanych z subskrypcyjnym modelem biznesowym rozmawiać będą eksperci podczas konferencji organizowanej przez Wyborcza.pl - SubscriptiON day! Wydarzenie odbędzie się w czwartek, 18 listopada 2021 r., w wersji online. Obejmie specjalne prezentacje oraz panele dyskusyjne z gośćmi ze świata mediów i biznesu - wśród nich znaleźli się praktycy polskich i zagranicznych biznesów nastawionych na model subskrypcyjny, liderów w swoich kategoriach. Gospodarzami konferencji będą Grzegorz Piechota i Aleksandra Sobczak.

Jako pierwsza wystąpi Tara Lajumoke, dyrektorka zarządzająca Financial Times Strategies z prezentacją "Jak Financial Times pozyskał 1,3 mln subskrybentów". Kolejnymi prelegentami będą Grzegorz Piechota, badacz z International News Media Association (INMA), który przybliży trendy w subskrypcji oraz Ewa Zakrzewska, Innovation and Curiosity Leader w Publicis Groupe, która opowie o subskrybencie jako super userze i wymagającym kliencie.

W panelu dyskusyjnym "Era subskrypcji. Dlaczego ważniejszy od posiadania staje się dostęp?" udział wezmą: Alicja Kościesza, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Resi4Rent, Piotr Boguszewski, country manager HoppyGo, prof. Jerzy Kociatkiewicz z Institut Mines - Telecom Business School oraz - jako moderatorka - Katarzyna Pawłowska-Stalińska, wicenaczelna "Wysokich Obcasów" i serwisu Wysokieobcasy.pl.

Z kolei w rozmowie pod hasłem "Produkt, który staje się usługą. Jak subskrypcja zmienia tradycyjne firmy w firmy technologiczne?" głos zabiorą: Maciej Zawadzki, członek Rady Nadzorczej i udziałowiec RentUp, Karol Sadaj, country head Aion Bank, Anna Burakowska, general manager w Toyota Fleet Management Solutions (Kinto) oraz prowadząca panel Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" i szefowa Wyborcza.pl.

O "Realnym bezpieczeństwie w wirtualnym świecie" porozmawiają Tomasz Plata, CMO & Co-Founder Autenti, Krzysztof Stępień, dyrektor Departamentu IT i Bezpieczeństwa w spółce Polski Standard Płatności, operatorze Blika oraz moderator Sebastian Ogórek, szef redakcji Wyborcza.biz.

Natomiast w ostatnim panelu "Ekonomia subskrypcji, czy ekonomia relacji. Jaki jest secret sauce rozwoju mediów w nowych modelach biznesowych?" dyskutować będą: Jerzy Wójcik, dyrektor wydawniczy "Gazety Wyborczej", Aleksander Kutela, wiceprezes zarządu Ringier Axel Springer Polska, Tadeusz Chełkowski, założyciel Patronite.pl oraz prowadząca Dorota Adamczyk, chief digital revenue officer i subscription growth director serwisu Wyborcza.pl.

Tutaj można zapoznać się z programem konferencji, a z sylwetkami wszystkich mówców - tutaj

Rejestracja i sprzedaż biletów na SubscriptiON day! trwa już na stronie subscriptionday.pl.

"Media Marketing Polska" jest partnerem wydarzenia.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.