Agora: Rynek reklamy w br. wzrośnie o 13-16%

To dwukrotnie więcej, niż szacowano jeszcze wiosną.

Według szacunków firmy Agora, wydawcy "Gazety Wyborczej" i portalu Gazeta.pl, właściciela sieci kin Helios, firmy reklamy zewnętrznej (OOH) AMS i sieci radiostacji (Tok FM, Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio, współwłaściciel Radia Zet), można się spodziewać, że rynek reklamowy w Polsce zakończy ten rok wzrostem rzędu 13-16%, w porównaniu z ub.r.

W telewizji wzrost wyniesie 8-11%, w internecie 16-19%. Podobną dynamikę firma zakłada w segmencie reklamy zewnętrznej (OOH). W radiu wydatki na reklamę wzrosną o 9-12%, natomiast w kinach dynamika wzrostu wyniesie 17-20%. Jedynym segmentem rynku, w którym wartość wydatków na reklamę skurczy się w tym roku, będzie tradycyjnie prasa drukowana – tu wydawca spodziewa się spadku o 2-5%.

Według szacunków Agory po trzech kwartałach br. podział tortu reklamowego w naszym kraju wygląda następująco: 43,5% wydatków reklamodawcy umieścili w internecie, 42% w telewizji, 6,5% w radiu, 4% na reklamy billboardowe (OOH), a 3,5% w prasie (w tym 2,5% w magazynach, a 1% w dziennikach). Reklamy kinowe w tym roku to zaledwie 0,5% rynku.

W maju br. Agora szacowała, że rynek reklamy urośnie w całym br. o 4-7%.

Maciej Burlikowski 1636 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.