Eventy już nigdy nie będą takie same

Pandemia, prawdziwy "game changer" dla branży eventowej i klientów, wymusiła zmianę, wyjście ze strefy komfortu, ale paradoksalnie poszerzyła też obszar skutecznego wykorzystania eventów w działaniach komunikacyjnych. Wiemy, że event online działa a digitalizacja wydarzeń zostanie z nami na zawsze.

Eventy wygrywają podwójnie. Nowa rzeczywistość umocniła wartość i tęsknotę za spotkaniami „na żywo”, do których wszyscy chcemy wrócić. Z drugiej strony zbudowała potrzebę i wartość cyfryzacji wydarzeń w realizacji bardzo różnych celów marketingowych. Dzięki temu dziś mamy większy wybór, alternatywę i komplementarne rozwiązania do tradycyjnej formy realizacji eventu. Marketer już wie, że digital event daje możliwość zrealizowania bardzo konkretnych celów poprzez zaangażowanie, interakcję, zasięg i kontent do mierzenia KPI’s oraz efektywności. A to pozwala osadzić eventy w strategii komunikacji oraz efektywnie prowadzić działania employer branding i komunikację wewnętrzną. Cyfrowy kontent nie znika po evencie, może być wykorzystany szerzej i dłużej - do komunikacji merytorycznej, jako narzędzie sprzedażowe, edukacyjne a nawet produkt w postaci np. kursu ebook. I to bardzo szybko, bez ściągania ekspertów z drugiego krańca świata.

A więc eventy już nigdy nie będą takie same. I dobrze, bo mamy szansę by były jeszcze skuteczniejsze. Tylko trzeba wiedzieć, jak to zrobić.

"Szybkość reakcji w dzisiejszym świecie to podstawa. Imagine Nation już na początku pandemii, mając możliwości technologiczne i know-how, ale przede wszystkim dzięki umiejętności szybkiej adaptacji, wykorzystując sprawną strukturę Grupy IF NATION, stało się partnerem dla naszych klientów, równie jakościowym i wartościowym, jak dotychczas realizując tradycyjne eventy" - mówi Rafał Kupidura, prezes IF Nation Group (właściciela Imagine Nation i Focus Nation). – Digital nie pozwala na długie zastanowienie, konsument pędzi, biznes przyspiesza. Mając kompetencje i ludzi otwartych na zmiany, szybko weszliśmy w rozwiązania online, czego przykładem jest, już na początku pandemii w maju 2020 roku, nasz własny projekt pt. „New Reality Kick Off” a w tym roku „The Brandcasters Online Challenge”. Celem obydwu wydarzeń było uświadomić klientom, że event online może być angażujący, dobrze opracowany technologicznie, wykorzystywać technologię AR, VR, 3D. Pokazaliśmy, że można, że się da, że digital event jest komplementarnym dobrem dla tradycyjnych eventów.

Imagine Nation wykazało się zwinnością i szybkością dostosowania do zmieniającej się sytuacji i od 2020 r. pozyskało wielu nowych klientów żadnego nie tracąc. Dzisiaj jest jeszcze mocniejsze, od 10 lat w ścisłej czołówce agencji eventowych w Polsce. Potwierdzeniem jest wieloletnia współpraca i projekty z takimi markami jak, m.in. Philip Morris Polska, Dell Technologies Polska, Brown Forman Polska, Orange Polska, Pepco Poland, Żabka Polska.

Marcin Morawski, dyrektor marketingu Dell Technologies Polska uważa, że „poprzez wieloletnią współpracę na wielu płaszczyznach, praca Dell Technologies z Imagine Nation wygląda bardziej jak praca z wewnętrznym działem realizacji projektów marketingowych a nie praca z agencją w myśl zasady #revenueteam. Współpracujemy od 2015 roku w zakresie nie tylko kompleksowej organizacji wydarzeń branżowych, ale także przy projektach biznesowo-marketingowych. Kwalifikacje zespołu, a przede wszystkim znajomość rynku i kreatywność, gwarantują obsługę najwyższej jakości. Sprawna realizacja działań odbywających się na wielu poziomach i pod dużą presją czasu, komunikacja, pełne zaangażowanie i profesjonalizm a także doświadczenie Agencji sprawiają, że współpraca jest kontynuowana z korzyścią dla naszej firmy i naszej marki.”

Dobrym przykładem tej współpracy jest tegoroczny Dell Technologies Discovery Summit, konferencja wypełniona specjalistyczną wiedzą z zakresu IT. Podczas dwóch dni, 27 ekspertów wraz z gośćmi specjalnymi omawiało najnowocześniejsze rozwiązania dla infrastruktur IT, a także przekazali wiele cennych informacji na temat pracy hybrydowej, jej bezpieczeństwa i najlepszych narzędzi, dzięki którym będzie ona jeszcze bardziej efektywna i komfortowa. Imagine Nation jednocześnie dla 600 uczestników transmitowało 3 streamingi, dając możliwość wyboru interesującej ich tematyki, zbudowało także 3 niezależne studia przedstawiające rozwiązania odpowiadające na potrzeby różnych klientów. Tydzień temu mogliśmy śledzić Dell Technologies Forum CEE, największe i najważniejsze wydarzenie tego półrocza dla Dell Technologies Poland. Wzięło w nim udział ponad 3300 klientów z całego regionu (32 kraje), w tym ponad 1000 osób z Polski.

Kolejny przykład to Orange Forum 2021, kilkugodzinne wydarzenie online dla 1200 osób, pełne merytorycznych treści, zrealizowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii cyfrowych. Idealnym uzupełnieniem wydarzenia okazały się konkursy oparte na interakcji oraz digitalowa fotobudka. Przerwy zaś wypełniła muzyka na żywo. Przestrzeń do realizacji wydarzenia została zaaranżowana na studio telewizyjne z łączeniami na żywo oraz tempem i stylistyką charakterystyczną dla popularnych formatów i programów telewizyjnych. "Orange Forum 2021 w wersji online wykreowany przez Imagine Nation został oceniony najwyżej ze wszystkich Forum w historii naszej firmy. Nasi pracownicy uznali, że to najlepszy event online w jakim uczestniczyli" - mówi Ewa Krupa, dyrektor kultury i rozwoju Orange Polska.

Imagine Nation mocno wspiera eventowo swoich klientów również w działaniach Employer Branding i komunikacji wewnętrznej. Przykładem może być najważniejsze w roku wydarzenie skierowane do pracowników Brown-Forman Polska, stałego klienta agencji. Ponad 6 godzin live streamu dla 118 uczestników, nadawanego z dwóch lokalizacji. Ponad 30 prelegentów wystąpiło na jednej scenie dzięki kluczowaniu na żywo i wykorzystaniu technologii hologramów. Całość spotkania uatrakcyjniła wysyłka kreatywna do uczestników oraz quizy i grywalizacja.

Partnerska i bardzo dobra współpraca z klientami ma swoje odzwierciedlenie w raporcie "Agencje Eventowe 2021". Imagine Nation została najwyżej oceniona przez Klientów w tegorocznym badaniu Kantara dla Media Marketing Polska.

 Z raportu "Agencje Eventowe 2021" Media i Marketing Polska wynika, że agencja Imagine Nation uzyskała najwyższą średnią ocenę Klientów w kluczowych obszarach – współpraca z agencją, obsługa Klienta, kreacja, produkcja, innowacyjność i ceny usług. Wszystkie parametry Imagine Nation w badaniu są jeszcze wyższe niż rok wcześniej, wszystkie są powyżej średniej badanych agencji.

Imagine Nation kolejny rok z rzędu otrzymało najwyższą ocenę 5.0 od Klientów na pytanie o poziom zadowolenia ze współpracy z agencją. "Dla mnie to jest kluczowa ocena w raporcie, bo w niej zbierają się wszystkie elementy ilościowe, jakościowe, emocjonalne i relacyjne" - mówi Aneta Zawiślak, Managing Director Imagine Nation. "Oznacza to, że udało nam się zaproponować rozwiązania optymalne pod kątem wartości dla klienta, ceny i efektywności działań."

Z badania Kantara wynika, że klienci szczególnie doceniają we współpracy z agencją doskonałą znajomość ich branży i jej specyfiki. Imagine Nation otrzymała najwyższą notę w tej kategorii ze wszystkich agencji. Bardzo wysokie noty za jasną i klarowną komunikację, umiejętne zastosowanie nowych technologii i projektowanie live experience w digitalu, ale też za przestrzeganie zasad etyki.

"Zaufanie klientów jest dla nas największym wyróżnieniem. Stawiamy na budowanie długofalowych relacji. W pandemii eventy online zastąpiły wydarzenia offline, ale oczekiwania Klientów, że będą wyjątkowe i skuteczne pozostały bez zmian. My byliśmy na to wyzwanie gotowi - i technologicznie, i kompetencyjnie" - podsumowuje Aneta Zawiślak, Managing Director Imagine Nation.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.