Wydatki na reklamę branży turystycznej będą rosły od dwóch do sześciu razy szybciej niż cały rynek

Tak przewiduje Zenith.

Sieć mediowa Zenith przewiduje, że wydatki reklamowe sektora turystycznego, który bardzo mocno ucierpiał z powodu pandemii, w najbliższych dwóch latach będą rosły dużo szybciej niż cały rynek reklamowy. Od dwóch do sześciu razy szybciej. Do poziomu wydatków sprzed pandemii powróci w 2023 r.

Sieć Zenith prognozuje, że wydatki reklamowe tej branży w tym roku będą w sumie wyższe od ubiegłorocznych o 24% (dynamika dwukrotnie szybsza niż całego światowego rynku reklamowego), w przyszłym roku wzrosną o kolejne 36%, a w 2023 r. - o kolejne 19%.

Sieć mediowa prognozuje, że do 2023 r. wydatki na reklamę cyfrową branży turystycznej będą rosły o 6% rocznie. Do 2023 r. marki turystyczne będą przeznaczać 70% swoich budżetów na reklamę cyfrową, co oznacza wzrost z 63% w ub.r.

Zenith szacuje, że z powodu pandemii globalne wydatki na reklamę w branży turystycznej spadły z 18 mld dol. w 2019 r. do 9,7 mld dol. w ub.r. Zenith opiera swoje estymacje na danych z 13 krajów (Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Polska, Rosja, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i USA), które łącznie odpowiadają za 74% całkowitych globalnych wydatków na reklamę.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.