Zuzanna Labus z Grand Prix w konkursie Timecode Akcja Animacja 2021 [wideo]

W konkursie organizowanym w tym roku pod hasłem "Animacja dla Planety" wygrała praca dla marki Veolia.

Animacja dla Planety - pod tym hasłem odbyła się tegoroczna, czwarta edycja konkursu dla twórczyń i twórców animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja. Jury przyznało Grand Prix, a marki partnerskie dwa wyróżnienia. Zdobywczyni głównej nagrody Zuzanna Labus, która przygotowała animację dla marki Veolia, otrzymała honorarium w wysokości 10 tys. zł i tablet Wacom Cintiq 16 oraz sadzonkę dębu, która w tym roku zastąpiła tradycyjną statuetkę. Labus ukończyła studia graficzne na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych i pracuje jako freelancerka.

- Zwycięska animacja konkursowa od samego początku zwracała uwagę jury. Na tle pozostałych prac wyróżniał ją autorski, subtelny minimalizm - powiedział Tomasz Dławichowski, partner zarządzający w Timecode Film Production, organizator konkursu.

- Subtelna kreska autorskich ilustracji, użycie tylko dwóch kolorów i przemyślany scenariusz. Autorka bardzo ciekawie komponuje kadr bawiąc się dalszymi i bliższymi planami. Bez zbędnych ozdobników, lekko, ale nie nudno. W tej animacji obraz połączony z VO tworzy klimat i pięknie opowiada historię. Od początku widać pomysł i świetny warsztat autorki - komentuje jurorka Agnieszka Koćmierowska, senior art director, McCann.

Partnerzy konkursu, marki Energa i Veolia przyznali swoje wyróżnienia w postaci honorariów (2 tys. zł) oraz tabletów Wacom Intuos Pro S. Otrzymali je: Adam Łabuś i Zuzanna Labus.  Wśród finalistów znalazł się także zespół Mateusz Trytek, Joanna Wójtowicz, Paulina Kozieł-Pacia.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 200 uczestniczek i uczestników. Prace oceniali: Andrzej Pągowski - artysta grafik, Kreacja Pro, Kasia Kijek i Przemek Adamski - reżyserzy animacji, Kijek/Adamski, Małgosia Drozdowska - creative director, Agnieszka Klimczak - executive creative director, Agnieszka Koćmierowska - senior art director, McCann, Kuba Matyka - creative / experience director, MELT, Anna Szkałuba - lead ilustrator, Letko, Beata Śliwińska „Barrakuz” - visual & graphic designer, Olga Wroniewicz - reżyserka, graficzka, PJATK, Małgorzata Grochala - art director, PZL, Weronika Majchrzak - senior copywriter, PZL, Vladi Kravets - motion designer, Feeders, Michał Kuczkowski - head of motion, Opus B, Juliusz Strachota - creative director, Nieagencja, Bartłomiej Szołajski - creative director, Advalue Engaged oraz Filip Tomann – partner, Timecode Film Production.

Jurorzy, podobnie jak w latach ubiegłych, spotkali się z twórcami półfinałowych prac na warsztatach kreatywnych. To już tradycja konkursu, która umożliwia udoskonalenie zgłoszonych animacji.

Konkurs Timecode Akcja Animacja powstał w 2017 roku z inicjatywy domu produkcyjnego Timecode Film Production, który od kilkunastu lat zajmuje się produkcją spotów reklamowych, branded contentu i animacji. Celem konkursu jest stymulowanie wzrostu poziomu polskiej animacji reklamowej i wyszukiwanie młodych talentów.

Partnerzy: Energa Obrót, Fixly, Goodvalley, Nexera, Tefal, Veolia.

Partnerzy kreatywni: Advalue / Advalue Engaged, Feeders Agency, Nieagencja, Opus B, PZL, Uchostudio, Studio BANK.

Partner edukacyjny: PJATK

Fundator nagród: Wacom

Patroni medialni: Grafmag, Niech żyje Planeta! – grupa strony Onet, Screen Network, Radio Kampus

Komunikacja: Open Minded Group

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.