DocPlanner przejmuje Jameda i wchodzi na rynek niemiecki

DocPlanner to polska grupa działająca w naszym kraju pod marką ZnanyLekarz.pl, a Jameda jest liderem wśród platform łączących pacjentów i lekarzy w Niemczech.

Kwoty, za jaką grupa DocPlanner przejęła Jameda, nie ujawniono. Wiadomo natomiast, że polska spółka zamierza zainwestować w Niemczech 250 milionów euro w ciągu 2-3 lat. Chce też powiększyć zespół Jameda (obecnie 250 osób) o kolejne 200 osób. Z niemieckiej platformy, której właścicielem była od 2015 r. grupa wydawnicza Hubert Burda Media, korzysta 8 milionów pacjentów i ok. 20 tys. lekarzy miesięcznie.

Po ostatniej rundzie finansowania w sierpniu br. DocPlannera wyceniono na ponad 1 miliard dol. Serwis ZnanyLekarz.pl założył w 2012 r. Mariusz Gralewski, obecnie CEO grupy (dyrektorem zarządzającym ZnanyLekarz jest Piotr Radecki). W ciągu ciągu ostatnich dwóch lat spółka podwoiła zatrudnienie (obecnie 2 tys. osób). DocPlanner jest liderem na 12 rynkach - w Europie (Polska, Czechy, Włochy, Hiszpania, Portugalia), Ameryce Północnej i Południowej (Meksyk, Brazylia, Kolumbia, Argentyna, Peru, Chile) oraz Turcji. Liczba pacjentów obsługiwanych przez platformę co miesiąc na wszystkich rynkach wynosi obecnie 67 milionów, a lekarzy z nią współpracujących - 107 tys. Grupa ma biura w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Bolonii, Kurytybie i Meksyku.

Głównym konkurentem DocPlannera na rynku niemieckim i europejskim jest francuski Doctolib założony w 2013 r. (z tej platformy korzysta 60 milionów pacjentów).

Paweł Piasecki 797 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.