Konkurs Kreatura 2021: Przyznano 21 nagród głównych
Wręczono także 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną.
Wśród laureatów tegorocznych Kreatur nie zabrakło dużych agencji, takich jak m.in. Mindshare Polska, VMLY&R, Leo Burnett czy Publicis Worldwide Polska, ale błyszczały też agencje niezależne - m.in. Just, Digital Kingdom czy Wyraz. Nagrodę główną w kategorii specjalnej - Kreatura X - otrzymały Adrianna Kiełczewska oraz Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine).
Wręczono też jedną nagrodę specjalną za pracę pt. "STOP kobietobójstwu!" zrealizowaną przez agencje Dziadek do Orzechów oraz Oto Film dla Centrum Praw Kobiet.
25 wyróżnień powędrowało m.in. do agencji: Plej, Oxymoron, Hand Made, Ancymony + Lemon Film czy Isobar Polska.
Pełna lista nagrodzonych i wyróżnionych jest dostępna tutaj.
- Poziom prac był wyrównany, ale warto zwrócić uwagę, że po raz kolejny do specjalnej pandemicznej kategorii trafiły naprawdę świetne projekty. To pokazuje ogromny potencjał naszej branży, która dostosowała się do nowych warunków. Miejmy jednak nadzieję, że tę kategorię mieliśmy na konkursie po raz ostatni – powiedział Tomasz Wygnański, redaktor naczelny "Media Marketing Polska".
Tegoroczna edycja konkursu okazała się wyjątkowa przez wzgląd na rekordową liczbę zgłoszeń. Jury pod przewodnictwem Karoliny Witeckiej (co-owner i CEO agencji Cut The Mustard) oceniało 176 prac konkursowych, spośród których wybrano 62 projekty nominowane do statuetki. W tym roku kategorie konkursowe uzupełniono o dwie nowe: Podcasty i Gaming.
Kreatura to ogólnopolski konkurs kreatywny organizowany od 1996 r. przez najstarszy ogólnopolski tytuł branżowy "Media Marketing Polska", wydawnictwo VFP Communications Ltd. Celem konkursu jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej, m.in. agencji reklamowych full service, sieciowych i niesieciowych, agencji marketingu zintegrowanego, BTL oraz interaktywnych, a także domów mediowych, studiów filmowych, fotograficznych i graficznych oraz indywidualnych twórców branży marketingowej (freelancerów).
Nagrody główne i statuetki Kreatury przyznano projektom:
Kategoria: Film - TV/kino
Agencja: Leo Burnett Warszawa
Klient: Grupa OLX
Marka: Otodom
Tytuł pracy: Znajdź dom, który Ci odpowiada
Kategoria: Prasa
Agencja: Leo Burnett Warszawa
Klient: Samsung Electronics Polska
Marka: Samsung Galaxy Z Fold3 5G | Z Flip3 5G
Tytuł pracy: Samsung się zamyka
Kategoria: Radio
Agencja: Nav Agency, Brand Kolektyw
Klient: Benefit Systems
Marka: MultiSport
Tytuł pracy: Gotuj się do sportu
Kategoria: Digital - social media
Agencja: Przestrzeń, VMLY&R Poland
Klient: Decathlon/IKEA
Marka: Decathlon/IKEA
Tytuł pracy: Wprowadzamy sport na salony
Kategoria: Digital - kampania zintegrowana digital
Agencja: Starcom, Brainbox, Panowie Programiści, Hope, Michał Fałat - East Eventz
Klient: Maspex
Marka: Tymbark
Tytuł pracy: Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał
Kategoria: Influencer marketing
Agencja: Publicis Worldwide Polska
Klient: Fundacja K.I.D.S.
Marka: Fundacja K.I.D.S.
Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie
Kategoria: Event - eventy na żywo z udziałem publiczności
Agencja: Cut The Mustard, Awena
Klient: Electrolux
Marka: Electrolux
Tytuł pracy: Pokaz mody cyrkularnej ekologia i nadmorska plaża. Co łączy te 3 rzeczy? Wyjątkowy event Electrolux!
Kategoria: Event - eventy online i hybrydowe
Agencja: Live Age
Klient: OLX
Marka: OLX Praca
Tytuł pracy: OLX Know How 2021
Kategoria: Design
Agencja: Wyraz
Klient: Delipop
Marka: Delipop
Tytuł pracy: Delipop
Kategoria: Kampania
Agencja: Cut The Mustard
Klient: Electrolux
Marka: Electrolux
Tytuł pracy: Pierz, susz, noś dłużej to 3 proste kroki, by zadbać o ubrania... i o planetę! Razem z marką Electrolux
Kategoria: Content marketing (wszystkie media) - branded content
Agencja: Mindshare Polska
Klient: Mondelez Polska
Marka: Milka
Tytuł pracy: Milka - Miłe Wieści
Kategoria: Podcasty - podcast szyty na miarę
Agencja: LiquidThread, Martyna Wojciechowska
Klient: Visa & mBank
Marka: Visa & mBank
Tytuł pracy: Podcast "Dalej" Martyny Wojciechowskiej
Kategoria: Podcasty - podcast open
Agencja: Borys Kozielski
Marka: Wikimedia
Tytuł pracy: Latarnie morskie w Polsce
Kategoria: Techniki – muzyka
Agencja: Just
Klient: Credit Agricole Bank Polska SA
Marka: Credit Agricole
Tytuł pracy: Tony plastiku
Kategoria: Techniki – scenografia
Agencja: Fabryka Komunikacji Społecznej
Klient: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Marka: Polskie Wody
Tytuł pracy: Portret pamięciowy
Kategoria: Kampania społeczna/CSR - kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych
Agencja: MullenLowe Warsaw
Klient: Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Marka: Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Tytuł pracy: Bez LGBT+ nie ma Polski
Kategoria: Kampania społeczna/CSR - działania CSR firm i marek
Agencja: VMLY&R Poland
Klient: Bank BNP Paribas
Tytuł pracy: Gdzie są nasze patronki?
Kategoria: Kampania/projekt niskobudżetowy
Agencja: Publicis Worldwide Polska
Klient: Fundacja K.I.D.S.
Marka: Fundacja K.I.D.S.
Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie
Kategoria: Open
Agencja: Digital Kingdom
Klient: BBC Studios
Marka: BBC Earth
Tytuł pracy: "Kolorowy wiatr" na nowo
Kategoria specjalna: Marketing w czasie pandemii - projekty marketingowe marek
Agencja: Przestrzeń, VMLY&R Poland
Klient: Decathlon/IKEA
Marka: Decathlon/IKEA
Tytuł pracy: Wprowadzamy sport na salony
Kategoria: Kreatura X
Adrianna Kiełczewska, Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine)
Klient: Škoda
Marka: Škoda
Tytuł pracy: Znaki naszych czasów
Przyznano też nagrodę specjalną:
Agencja: Dziadek do Orzechów, Oto Film
Klient: Fundacja Centrum Praw Kobiet
Marka: Centrum Praw Kobiet
Tytuł pracy: STOP kobietobójstwu!

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.