Konkurs Kreatura 2021: Przyznano 21 nagród głównych

Wręczono także 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną.

Wczoraj odbyła się gala wręczenia nagród w 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura. Redakcja miesięcznika "Media Marketing Polska" wręczyła statuetki za najbardziej oryginalne i nieszablonowe projekty marketingowe w 2021 r. Wręczono 21 nagród głównych, a także 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną.

Wśród laureatów tegorocznych Kreatur nie zabrakło dużych agencji, takich jak m.in. Mindshare Polska, VMLY&R, Leo Burnett czy Publicis Worldwide Polska, ale błyszczały też agencje niezależne - m.in. Just, Digital Kingdom czy Wyraz. Nagrodę główną w kategorii specjalnej - Kreatura X - otrzymały Adrianna Kiełczewska oraz Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine).

Wręczono też jedną nagrodę specjalną za pracę pt. "STOP kobietobójstwu!" zrealizowaną przez agencje Dziadek do Orzechów oraz Oto Film dla Centrum Praw Kobiet.

25 wyróżnień powędrowało m.in. do agencji: Plej, Oxymoron, Hand Made, Ancymony + Lemon Film czy Isobar Polska.

Pełna lista nagrodzonych i wyróżnionych jest dostępna tutaj. 

- Poziom prac był wyrównany, ale warto zwrócić uwagę, że po raz kolejny do specjalnej pandemicznej kategorii trafiły naprawdę świetne projekty. To pokazuje ogromny potencjał naszej branży, która dostosowała się do nowych warunków. Miejmy jednak nadzieję, że tę kategorię mieliśmy na konkursie po raz ostatni – powiedział Tomasz Wygnański, redaktor naczelny "Media Marketing Polska".

Tegoroczna edycja konkursu okazała się wyjątkowa przez wzgląd na rekordową liczbę zgłoszeń. Jury pod przewodnictwem Karoliny Witeckiej (co-owner i CEO agencji Cut The Mustard) oceniało 176 prac konkursowych, spośród których wybrano 62 projekty nominowane do statuetki. W tym roku kategorie konkursowe uzupełniono o dwie nowe: Podcasty i Gaming.

Kreatura to ogólnopolski konkurs kreatywny organizowany od 1996 r. przez najstarszy ogólnopolski tytuł branżowy "Media Marketing Polska", wydawnictwo VFP Communications Ltd. Celem konkursu jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej, m.in. agencji reklamowych full service, sieciowych i niesieciowych, agencji marketingu zintegrowanego, BTL oraz interaktywnych, a także domów mediowych, studiów filmowych, fotograficznych i graficznych oraz indywidualnych twórców branży marketingowej (freelancerów).

Nagrody główne i statuetki Kreatury przyznano projektom:

Kategoria: Film - TV/kino

Agencja: Leo Burnett Warszawa

Klient: Grupa OLX

Marka: Otodom

Tytuł pracy: Znajdź dom, który Ci odpowiada

 

Kategoria: Prasa

Agencja: Leo Burnett Warszawa

Klient: Samsung Electronics Polska

Marka: Samsung Galaxy Z Fold3 5G | Z Flip3 5G

Tytuł pracy: Samsung się zamyka

 

Kategoria: Radio

Agencja: Nav Agency, Brand Kolektyw

Klient: Benefit Systems

Marka: MultiSport

Tytuł pracy: Gotuj się do sportu

 

Kategoria: Digital - social media

Agencja: Przestrzeń, VMLY&R Poland

Klient: Decathlon/IKEA

Marka: Decathlon/IKEA

Tytuł pracy: Wprowadzamy sport na salony

 

Kategoria: Digital - kampania zintegrowana digital

Agencja: Starcom, Brainbox, Panowie Programiści, Hope, Michał Fałat - East Eventz

Klient: Maspex

Marka: Tymbark

Tytuł pracy: Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał

 

Kategoria: Influencer marketing

Agencja: Publicis Worldwide Polska

Klient: Fundacja K.I.D.S.

Marka: Fundacja K.I.D.S.

Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie

 

Kategoria: Event - eventy na żywo z udziałem publiczności

Agencja: Cut The Mustard, Awena

Klient: Electrolux

Marka: Electrolux

Tytuł pracy: Pokaz mody cyrkularnej ekologia i nadmorska plaża. Co łączy te 3 rzeczy? Wyjątkowy event Electrolux!

 

Kategoria: Event - eventy online i hybrydowe

Agencja: Live Age

Klient: OLX

Marka: OLX Praca

Tytuł pracy: OLX Know How 2021

 

Kategoria: Design

Agencja: Wyraz

Klient: Delipop

Marka: Delipop

Tytuł pracy: Delipop

 

Kategoria: Kampania

Agencja: Cut The Mustard

Klient: Electrolux

Marka: Electrolux

Tytuł pracy: Pierz, susz, noś dłużej to 3 proste kroki, by zadbać o ubrania... i o planetę! Razem z marką Electrolux

 

Kategoria: Content marketing (wszystkie media) - branded content

Agencja: Mindshare Polska

Klient: Mondelez Polska

Marka: Milka

Tytuł pracy: Milka - Miłe Wieści

 

Kategoria: Podcasty - podcast szyty na miarę

Agencja: LiquidThread, Martyna Wojciechowska

Klient: Visa & mBank

Marka: Visa & mBank

Tytuł pracy: Podcast "Dalej" Martyny Wojciechowskiej

 

Kategoria: Podcasty - podcast open

Agencja: Borys Kozielski

Marka: Wikimedia

Tytuł pracy: Latarnie morskie w Polsce

 

Kategoria: Techniki – muzyka

Agencja: Just

Klient: Credit Agricole Bank Polska SA

Marka: Credit Agricole

Tytuł pracy: Tony plastiku

 

Kategoria: Techniki – scenografia

Agencja: Fabryka Komunikacji Społecznej

Klient: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Marka: Polskie Wody

Tytuł pracy: Portret pamięciowy

 

Kategoria: Kampania społeczna/CSR - kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych

Agencja: MullenLowe Warsaw

Klient: Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

Marka: Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

Tytuł pracy: Bez LGBT+ nie ma Polski

 

Kategoria: Kampania społeczna/CSR - działania CSR firm i marek

Agencja: VMLY&R Poland

Klient: Bank BNP Paribas

Tytuł pracy: Gdzie są nasze patronki?

 

Kategoria: Kampania/projekt niskobudżetowy

Agencja: Publicis Worldwide Polska

Klient: Fundacja K.I.D.S.

Marka: Fundacja K.I.D.S.

Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie

 

Kategoria: Open

Agencja: Digital Kingdom

Klient: BBC Studios

Marka: BBC Earth

Tytuł pracy: "Kolorowy wiatr" na nowo

 

Kategoria specjalna: Marketing w czasie pandemii - projekty marketingowe marek

Agencja: Przestrzeń, VMLY&R Poland

Klient: Decathlon/IKEA

Marka: Decathlon/IKEA

Tytuł pracy: Wprowadzamy sport na salony

 

Kategoria: Kreatura X

Adrianna Kiełczewska, Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine)

Klient: Škoda

Marka: Škoda

Tytuł pracy: Znaki naszych czasów

 

Przyznano też nagrodę specjalną:

Agencja: Dziadek do Orzechów, Oto Film

Klient: Fundacja Centrum Praw Kobiet

Marka: Centrum Praw Kobiet

Tytuł pracy: STOP kobietobójstwu!

 

Piotr Machul 331 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.