Coca-Cola z serialem podcastowym na święta [wideo]

Premiera dziś - w Mikołajki. To pierwsza produkcja audio o takiej skali stworzona przez markę.

Czteroodcinkowy serial podcastowy „Cofnąć czas, czyli świąteczne spotkania” z udziałem plejady polskich gwiazd jest jedną z odsłon globalnej strategii komunikacji Coca-Cola Real Magic, która ma zachęcać do szukania w sobie tego, co naprawdę magiczne. Akcja serialu toczy się w 2005 i 2021 roku. Ma on  być  - jak mówi Klaudia Pac, Coke Brand Manager Poland & Baltics - "magicznym prezentem" dla konsumentów na święta, który pozwoli im "wejść w świat marki w niespotykany dotąd sposób". Coca-Cola zadbała o wyborną obsadę aktorską, ale także bardzo wysoką jakość produkcji. Serial został zrealizowany za pomocą techniki nagrywania binauralnego, zwanego także „dźwiękowym 3D”. Do odbiorcy słuchającego podcastu na słuchawkach dźwięki dochodzą ze wszystkich stron, co stwarza iluzję bycia w samym centrum serialowych wydarzeń i pomaga zaangażować się w fabułę. Marka zadbała także o plakat do produkcji, który przywodzi na myśl wielkie przeboje kinowe oraz wykorzystujący ekranowe gwiazdy spot promocyjny.

W głównych rolach - zakochanych w sobie Szymona i Joanny - usłyszymy Dawida Ogrodnika i Martę Żmudę-Trzebiatowską. Komediowy wątek opowieści tworzą działania trójki gangsterów, granych przez Cezarego Pazurę, Sebastiana Stankiewicza i Rafała Zawieruchę. Usiłują oni przejąć zakład zegarmistrzowski prowadzony w Sopocie przez ojca Szymona (Piotr Fronczewski). W serialu usłyszymy także m.in. Danutę Stenkę, Marka Barbasiewicza, Krzysztofa Wakulińskiego, a także znaną youtuberkę i influencerkę Julię Kosterę. Narratorem jest Maciej Gudowski.

Za scenariusz i reżyserię podcastu odpowiada Wojciech Kukuła, a muzykę do serialu stworzył Daniel Spaleniak, kompozytor i producent znany m.in. z oprawy muzycznej do amerykańskich hitów Netflixa czy Hulu, takich jak "Ozark".

- Marka [Coca-Cola] od lat tworzy angażujący branded content, współpracując z aktorami oraz youtuberami, docierając z wartościowymi treściami do różnorodnych grup odbiorców. Ten innowacyjny projekt jest odpowiedzią na coraz szybciej rozwijający się rynek podcastowy. Jak wskazuje Spotify, w 2020 roku wysłuchano w Polsce ponad 300% więcej godzin podcastów, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. To prawdziwy rekord. Wierzymy, że rynek ten m.in. dzięki takim projektom jak nasz serial, będzie rósł w siłę i zyskiwał na jakość - mówi Klaudia Pac.

Produkcją i realizacją wideo zajął się dom produkcyjny Paradoxmedia.pl. Autorką realizacji akustycznej jest Agnieszka Szczepańczyk. Za koncept kreatywny oraz kierownictwo produkcji odpowiada Michał Chludziński z Inaczej Kolektyw. Obsługą komunikacji PR oraz działaniami z zakresu branded content zajęła się agencja Big Picture, a za zakup mediów odpowiada Mediacom.

Serial jest dostępny bezpłatnie na kanałach Coca-Cola na Spotify i YouTube.

Paweł Piasecki 874 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.