Badanie Walk PR: marketerzy oczekują kreatywności od agencji public relations
Raport pokazuje, że są skłonni dodatkowo za nią zapłacić.
Idealna agencja PR to taka, która jest wsparciem w codziennej pracy – tę cechę wskazało 56% jako kluczową, a kolejne 35% uznało za istotną. Dla klientów ważne jest również to, aby agencja miała dobre relacje z mediami (kluczowe dla 46%, istotne dla kolejnych 40%) oraz była skarbnicą świeżych pomysłów (39% – kluczowe, 58% – istotne).
Przy wyborze agencji do współpracy firmy zwracają uwagę na dedykowany zespół – dla 64% firm to sprawa kluczowa, dla 25% – istotna. Dla połowy respondentów kluczowe jest, by agencja znała ich branżę i posługiwała się standardami etycznymi.
Na etapie przetargu dla klientów zdecydowanie najważniejszy okazuje się pomysł prezentowany przez agencję. Za kluczowy uznało go 73% menedżerów, kreatywność była też jedną z najczęstszych odpowiedzi w pytaniu otwartym. Bardzo ważny dla klientów jest także zespół przewidziany do codziennej współpracy – kluczowy dla blisko 60% ankietowanych. Liczy się również zrozumienie potrzeb i specyfiki klienta, doświadczenie agencji i ogólne przekonanie, że odpowiednio poprowadzi ona projekt.Za najważniejsze w codziennej pracy agencji firmy uznają: szybkość działania – 56%, jasne KPI i ich realizacja, zorientowanie w branży klienta oraz innowacyjność proponowanych rozwiązań. Za prawdziwie twórcze podejście do codziennych zadań 71% menedżerów zgodziłoby się nawet na wyższe wynagrodzenie dla agencji.
Ponad połowa respondentów wskazała, że w przyszłości rola agencji PR wzrośnie. Jednocześnie nie wymagają oni rewolucji w kompetencjach agencji PR. Wśród pięciu umiejętności uznawanych za najważniejsze przeważają tradycyjne działania PR: tworzenie contentu – 48%, doradztwo w obszarze ESG – 48%, komunikacja kryzysowa – 46%, i relacje z mediami – 42%. Respondenci równie często wskazywali na kompetencje digitalowe (42%), a zwłaszcza influencer marketing (46%).
Badanie zrealizowane zostało przez Walk PR na próbie 52 dyrektorów i kierowników PR z firm reprezentujących różne sektory gospodarki. Wykorzystano kwestionariusz przygotowany przez Walk PR. Badanie prowadzone było w dniach 1 października – 5 listopada 2021.