Biuro Reklamy TVP ogłasza zasady sprzedaży reklam w 2022 r.

W nowej ofercie dwa produkty łączące telewizję i wideo oraz zmiana grupy rozliczeniowej.

Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży reklam na 2022 r. Wśród nowości dwa produkty łączące telewizję i wideo oraz zmiana grupy rozliczeniowej na wszystkich w wieku 7-74 lata.

 W 2022 r. TVP zaoferuje swoim partnerom biznesowym dwa produkty łączące telewizję i wideo: Multiscreen Wideo oraz Multiscreen Sponsoring. Zdaniem kierownictwa Biura Reklamy TVP obie oferty pozwalają na szybkie budowanie zasięgu komunikacji, dzięki wykorzystaniu telewizji linearnej oraz treści wideo na żądanie. Objęcie tych produktów jedną ofertą ułatwia zakup, jednocześnie wprowadzając wspólne dla telewizji i internetu wycenianie i raportowanie. Ofertą Multiscreen Wideo objęta jest klasyczna reklama, a Multiscreen Sponsoring komunikacja sponsoringowa. Od nowego roku wycena lokowania produktu będzie opierać się na ekspozycji treści we wszystkich mediach. Zastąpi to wycenę bazującą na prognozowanej widowni pierwszej ekspozycji w telewizji linearnej.

Kolejnym krokiem transformacji cyfrowej jest zmiana grupy rozliczeniowej. Grupę 16-59 zastąpi grupa wiekowa 7-74 lata. Nowa grupa rozliczeniowa odzwierciedla nie tylko badania rynku online, lecz także widowni telewizyjnej poza domem. Jednocześnie zmiana grupy rozliczeniowej to naturalny ruch w stronę uwzględniania wszystkich widzów w rozliczeniach z reklamodawcami, podobnie jak ma to miejsce np. w przypadku VoD. Grupa 16-59 obowiązywała od 2014 r. Telewizja Polska prekursorsko wówczas dokonała zmiany w obowiązującym standardzie grupy rozliczeniowej, odchodząc od grupy 16-49.

Biuro reklamy zwraca uwagę, że niezależnie od zmiany grupy rozliczeniowej TVP niezmiennie preferuje zakup cennikowy, który w odróżnieniu od pakietów gwarantowanej widowni pozwala na precyzyjne planowanie kampanii oraz dobór emisji do potrzeb komunikacyjnych i grupy celowej reklamodawcy. Idąc w tym kierunku, pakiety gwarantowanej widowni będą sprzedawane dla całego portfolio oferowanych stacji – TVP Mix – oraz dla stacji tematycznych. Zakup wyłącznie anten głównych TVP1 i TVP2 jest dostępny w sprzedaży cennikowej.

Ofertę telewizji linearnej uzupełniły nowe stacje – TVP Kobieta oraz TVP 4K. Druga z nich – jako pierwsza w Polsce – zaoferowała nie tylko darmowy dostęp do Mistrzostw Europy UEFA Euro 2020, lecz także pozwoliła na ekspozycję reklam w jakości 4K na masową skalę. W 2022 r. Telewizja Polska poszerzy ofertę online o przestrzeń reklamową wideo Grupy Polska Press oraz serwis Cineman.pl. Jednocześnie rozwijane są usługi dostarczania treści do widzów na żądanie – zarówno w aplikacjach, jak i w telewizji hybrydowej HBB TV.

– W ostatnich miesiącach poszerzyliśmy ofertę brokerską o naziemny kanał Antena HD oraz o media społecznościowe wybranych gwiazd TVP. Równolegle ulepszamy produkty własne TVP, co ma odzwierciedlenie m.in. w rozwijanej ofercie aplikacji, telewizji na żądanie w ramach HBB TV czy nowych antenach, jak TVP Kobieta i TVP 4K, która jako pierwsza w Polsce nadawała naziemnie mecze i reklamy w ultra wysokiej jakości – powiedziała Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP. Dodała, że jej zespół nie ustaje w poszukiwaniu kolejnych przestrzeni do rozwoju produktów biura.

W związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC oraz refarmingiem częstotliwości naziemnych TVP przygotowało specjalną ofertę. Marketerzy, którzy włączą się w komunikację zmiany sposobu nadawania telewizji, mają zagwarantowane dodatkowe rabaty. Zmiana standardu nadawania będzie impulsem dla wielu osób do wymiany telewizora lub zakupu dekodera telewizji naziemnej. Według danych Krajowego Instytutu Mediów taką potrzebę może mieć nawet 2,4 mln gospodarstw domowych. Refarming częstotliwości to także impuls dla rozwoju telewizji naziemnej. Nowy bardziej efektywny standard nadawania nie tylko ulepszy jakość obrazu, lecz także da możliwość rozwoju oferty opartej na technologii HBB TV.

 

Piotr Machul 329 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.