Value Media zgarnia Orange

Od samego początku ten przetarg budził wiele emocji. M.in. za sprawą listy zaproszonych agencji.

Przetarg na obsługę mediową Orange Polska rozpoczął się latem tego roku. Czasem się to zdarza, choć zazwyczaj wakacje nie są ulubioną porą na poszukiwanie agencji. Minęło pół roku i nieco „sensacyjnie” dochodzi do zmiany domu mediowego. Przetarg wygrywa Value Media. A w Initiative pewnie panuje spore rozczarowanie. Był to wieloletni klient agencji z Mediabrands, wspólne kampanie realizowali od 2014 r. Siedem lat temu team INI przejął ten budżet od ówczesnego MEC, dzisiaj Wavemakera. W zeszłym roku Initiative miał trochę szczęścia, bo już wtedy Orange powinien rozpisać postępowanie, jednak zdecydował się na przedłużenie umowy bez przetargu na kolejny rok. Initiative spokojnie zarządzał budżetem o cennikowej wartości ponad 370 mln zł.

Cóż. Przyszedł czas na zmiany. Francuski gigant żeni się teraz z lokalną strukturą. Od początku tegorocznego przetargu Orange namnożyło się wiele plotek. Pomińmy je jednak, by nie wejść na poziom branżowych „pudelków”. Jedną z najdziwniejszych spraw była jednak lista agencji zaproszonych do postępowania. Z „dużych” graczy liczyli się broniący Initiative i Zenith. PHD zrezygnowało z udziału we wczesnej fazie. Pozostały więc jeszcze Value Media – agencja bez wątpienia duża, jednak bez sieciowej łatki. Ostatnią - to elektryzowało rynek, jak również naszą redakcję - była agencja Sigma Bis, wiadomo jakiego pochodzenia. Dodanie jej wolumenu ponad 370 „baniek” byłoby dla niej pewnie PR-owym błogosławieństwem, z drugiej – postawienie w krótkim czasie sporego zespołu i zbudowanie odpowiedniego serwisu – mogłoby okazać się sporym zagrożeniem.

Value Media wchodzi w 2022 r. z ogromnym sukcesem biznesowym i wizerunkowym. Dopiero przyjdzie czas, by powiedzieć "sprawdzam". Póki co pracownicza wigilia w Group One będzie zapewne dzięki temu zwycięstwu prawdziwą ucztą.

Maciej Florek 2357 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.