Rok 2021 według "Media Marketing Polska"

Przedstawiamy redakcyjny wybór najważniejszych wydarzeń 2021 roku.

Styczeń 

 TikTok rusza z oficjalnym biurem w Polsce, Sylwia Chada kieruje zespołem.
 
Z rynku znika dom mediowy Vizeum, jego zespół pracuje pod marką iProspect.
 
Zadebiutowało internetowe Radio 357 – druga, po Radiu Nowy Świat, stacja zbudowania siłami byłych dziennikarzy Programu III Polskiego Radia.
 
Dagmara Witek-Kuśmider, związana z agencją od 2001 roku, zostaje szefową kreacji Publicis Worldwide Polska.

Luty

 Media i organizacje branżowe organizują protesty przeciwko planom opodatkowania reklam przez rząd.
 
Piotr Piętka zostaje CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich.

Marzec

Długo oczekiwany start Amazon.pl. Najbardziej emocjonujące pytanie brzmi: czy światowy potentat zdoła złamać hegemonię Allegro na polskim rynku.
 
Cut The Mustard powołuje studio komunikacji wizualnej – Ekstrakt Studio, na czele Marcin Strzałkowski. Rozmowę z nim i Karoliną Witecką, CEO Cut The Mustard, można przeczytać tutaj.
 
Scholz & Friends Warszawa zmienia się w Freundschaft. Nowa nazwa i identyfikacja powstały we współpracy z agencją brand design Mamastudio.

Kwiecień

Marek Gargała odchodzi z Publicis Groupe. Jego stanowisko nie zostanie obsadzone.
 
Powstaje Silver Agency, agencja specjalizująca się w marketingu do osób 50+. Wchodzi w skład Group One. Dyrektorem zarządzającym zostaje Sebastian Kalmus.
 
Anna Jarosz-Badziak communications & business directorem w Starcomie.

 Maj

Deniz Aktürk Erdem nową szefową marketingu Kompanii Piwowarskiej, największego w kraju producenta piwa. Zarządza budżetem marketingowym wartym ponad 400 milionów złotych, jednym z największych w kraju.
 
Dariusz Maciołek
został naszym CMO Roku. Dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji i zaangażowania społecznego w Banku BNP Paribas Polska odebrał wyróżnienie podczas Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych. Pojawił się też na okładce majowego numeru "MMP". Tytuł Marki Roku przyznaliśmy Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy.
 
W Publicis Groupe powstaje One Team Stellantis do zintegrowanej obsługi koncernu Stellantis (po fuzji FCA z PSA).
 
Maciej Nowicki creative directorem Saatchi & Saatchi. Wspólnie z Michałem Desowskim zarządzają działem kreacji agencji.
 
Wydawnictwo Burda kupiło biznes Edipresse w Polsce.
 
Po 12 latach ze stanowiska odszedł Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, największego banku w kraju.
 
Digital Kingdom z tytułem Agencja Reklamowa Roku. Redakcja "Media Marketing Polska" przyznała doroczne nagrody powiązane z raportem "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe".

Czerwiec

Tomas Lauko chief executive officerem w Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej. Odpowiada za nadzór nad działaniami Publicis Groupe na 15 rynkach regionu, w tym Polski, w którek mieści się biuro centralne.
 
Dorota Bubka szefową kreacji w GoldenSubmarine.  Z branżą reklamową związana jest od 2008 roku.

Lipiec

Magdalena Kotlarczyk za Artura Waliszewskiego nową szefową Google Polska.
 
Włodzimierz Schmidt ponownie wybrany na prezesa zarządu IAB Europe.
 
Lucyna Koba odchodzi z Gemiusa, by za kilka tygodni pojawić się w RTB House.
 
Michał Atlas i Tomasz Dworak z agencji Brave połączyli siły z Krzysztofem Kamińskim i jego Focus Event, tworząc agencję  Fire!.

Sierpień

Anna Gruszka dołącza do zespołu sprzedaży globalnej platformy mediowej Teads na stanowisko industry directora Polska.
 
Mindshare utrzymał obsługę mediową Unilevera na kolejne trzy lata.
 
CEO polskiego oddziału GroupM Izabela Albrychiewicz obejmuje szersze kompetencje w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
 
Rusza nowy serwis streamingowy Viaplay, którego właścicielem jest Nordic Entertainment Group.
 
Ustawa "lex TVN" i problemy z koncesją dla TVN24 odbiły się echem nie tylko w kraju.

 Wrzesień

Firma telekomunikacyjna Iliad, właściciel sieci komórkowej Play, za 7 mld zł kupiła UPC Polska, drugą w kraju sieć kablową.
 
Agnieszka Gozdek strategy directorem i partnerem w agncji 180heartbeats + Jung v. Matt. Obok niej partnerami są  Marcin Gaworski, CEO, Magdalena Kazanowska, managing director i Mikołaj Sadowski, chief creative officer.
 
Lagardere kupił od Coca-Coli kawiarnie Costa Coffee. Transakcja dotyczyła 145 lokali w Polsce i na Łotwie.
 
Tytuł Agencji PR Roku trafił do MSL Group, co ogłosiliśmy we wrześniowym numerze "MMP". Wyróżnienia otrzymały agencje Hill + Knowlton Strategies oraz Solski Communications.

Październik

Po 25 latach brytyjska sieć marketów Tesco wyszła z Polski, większość (300) jej sklepów odkupiła sieć Netto.
 
Paweł Piątek szefem wszystkich trzech spółek koncernu Danone w Polsce.
 
Wizerunkowy kryzys Facebooka – była pracownica Frances Haugen ujawniła wstydliwe sekrety, a platforma (wraz z Instagramem i WhatsAppem) zaliczyła bardzo poważną awarię.
 
Michał Jasiński został managing directorem agencji UM, należącej do grupy Mediabrands. Wcześniej zarządzał zespołem UM Thrive do obsługi Nestle Polska.
 
Ukazał się 500. numer "Media Marketing Polska".

Listopad

Polski raper Mata został twarzą głośnej kampanii McDonald's.
 
Za blisko 4 mld zł Maspex, największa rodzima prywatna firma spożywcza, kupiła CEDC – największego w kraju producenta wódki.
 
Zespół strategiczny grupy Mediabrands powiększył się o stanowisko digital directora, które objął Michał Taranta.
 
Zwolnienie Jerzego Wójcika i kulminacja konfliktu "Gazeta Wyborcza" – zarząd Agory.
 
Za 4,2 mld zł Allegro kupiło grupę Mall i uruchomiło własne automaty paczkowe.
 
Grzegorz Hajdarowicz znalazł inwestora dla "Rzeczpospolitej" – holenderską firmę Pluralis.
 
W jubileuszowej, 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura jury pod przewodnictwem Karoliny Witeckiej (co-owner i CEO agencji Cut The Mustard) przyznało 21 nagród głównych i 25 wyróżnień. Pełna lista nagrodzonych i wyróżnionych jest dostępna tutaj. 

Grudzień

Publicis Groupe w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE) rozwija model Power of One, wprowadzając platformę Le Pont.
 
Tomasz Waligóra i Kinga Barczewska-Pflanz na czele Synthrone, spółki technologicznej należącej do Brand New Galaxy
 
Julia Konopka, wcześniej business development director w 180heartbeats + Jung v Matt, obejmuje stanowisko CEO w Osom Studios.
 
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.