Wavemaker: Żaden program w TV nie przyciągnął w 2021 r. 5 mln widzów
W 2021 r. nie było ani jednego programu w polskiej telewizji, który przekroczyłby granicę 5 mln widzów, pokazuje opracowanie Wavemakera na podstawie danych Nielsena. Analiza agencji wyłączająca transmisje imprez sportowych pokazuje taką sytuację po raz pierwszy w historii polskiej TV.
W 2021 r. żaden program w polskiej telewizji nie przekroczył granicy 5 mln widzów, pokazuje analiza Wavemakera. 10 lat temu sytuacja, w których jednocześnie, przy oglądaniu tego samego programu na antenie tej samej stacji, siedziało przynajmniej 5 mln osób, zdarzyła się 288 razy. Jednak wraz z rosnącą fragmentacją TV, debiutami kolejnych kanałów, cyfryzacją naziemnej TV, spadkiem znaczenia dużej czwórki, a także słabnącą popularnością TV wśród młodych grup wiekowych telewizja coraz rzadziej gromadziła jednocześnie tak masowe audytoria przy oglądaniu jednego programu. Ma to swoje konsekwencje dla reklamodawców, którzy pojedynczym spotem w linearnej TV nie mogą już dotrzeć do tak wielkich publiczności jak przed laty.
- Budowanie zasięgu kampanii masowych marek z każdym rokiem jest nieco bardziej skomplikowanym zadaniem, bo poza fragmentacją widowni następuje też jej powolny odpływ. Dalsza kariera streamingu wideo w 2022 r. może tylko umocnić ten trend – komentuje Paweł Gala, szef Wavemakera.
W minionym roku najpopularniejszym „niesportowym” programem okazał się "Sylwester marzeń" TVP2 – z 4,77 mln widzów. Ranking top 100 najlepiej oglądanych pojedynczych emisji w TV tradycyjnie zdominował serial "M jak miłość". Jego najpopularniejszy odcinek przyciągnął w 2021 r. 4,41 mln widzów, dla porównania - w 2011 r. również najpopularniejszy odcinek tego serialu miał 8,4 mln widzów.
Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.