Lidl Polska i WWF prowadzą kampanię "Dieta przyjazna planecie" [wideo]
Za produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna jest agencja GPD, a za zakup mediów dom mediowy Havas Media.
Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF "Bending the curve: The restorative power of planet-based diet" globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych. Przyjęcie diety przyjaznej planecie może zmniejszyć: globalne emisje gazów cieplarnianych związanych z żywnością o co najmniej 18% (dieta fleksitariańska) do nawet 34% (dieta wegańska); globalną utratę różnorodności biologicznej o 5% (dieta fleksitariańska) do nawet o 46% (dieta wegańska), zmniejszyć przedwczesną śmiertelność o 19%.
Kampania edukacyjna prowadzona przez Lidl Polska oraz WWF Polska będzie trwała cztery tygodnie. Nośnikami akcji będą: spot telewizyjny, gazetki produktowe oraz kanały w mediach społecznościowych Lidl Polska i WWF Polska. W ramach kampanii zostanie uruchomiona landing page, na której zamieszczone będą przepisy bazujące na produktach roślinnych, a także informacje na temat prowadzenie diety przyjaznej planecie. Z kolei na kanale YouTube Kuchnia Lidla opublikowane będą dodatkowe filmy, które pogłębiać będą tematykę prowadzonej akcji. Na temat kampanii zostanie wydany także odcinek podcastu prowadzonego przez Karola Okrasę "Dobry Temat".
Za produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna jest agencja GPD, a za zakup mediów dom mediowy Havas Media.
Więcej o diecie planetarnej można przeczytać w raporcie WWF "Bending the curve: the restorative power of planet-based diets", którego skrót w języku polskim dostępny jest tutaj.