MMP High Five - Barbara Stańczak

Barbara Stańczak z Performics, #SocialMediaLover z krwi i kości, to jeden z pięciu młodych talentów wyłonionych w redakcyjnym plebiscycie MMP High Five, które zmieniają oblicze polskiego marketingu.

W cyklu "MMP High Five" prezentujemy piątkę młodych ludzi, którzy pokazują, jaka będzie przyszłość naszej branży. Są w tym gronie dwie marketerki, dyrektor kreatywna niezależnej agencji, specjalistka social mediów i dyrektora strategii domu mediowego. To efekt plebiscytu High Five, który ogłosiliśmy na jesieni w związku z jubileuszowym, 500. wydaniem magazynu „Media Marketing Polska".

W cyklu zaprezentowaliśmy już Urszulę Czerniawską-Kapeluch z Kompanii Piwowarskiej, Emilię Czerwiec z agencji Ancymony i Macieja Kawkę z Wavemakera.

Dziś Barbara Stańczak - #SocialMediaLover z krwi i kości.Na co dzień dba o rozwój ponad 100 klientów w Publicis Groupe, edukuje rynek jako szefowa Grupy Roboczej Social Media IAB Polska oraz bada wpływ komunikacji w social mediach w rekrutacji młodych pracowników jako doktorantka UW. Odpowiedzialna za rozwój współpracy z największymi partnerami biznesowymi, tj. Facebookiem czy TikTokiem. Lubi czerpać wiedzę i inspiracje z różnych dziedzin, by tworzyć nowe produkty i usługi dla klientów, a także innowacje zarówno w działaniach komercyjnych, jak i employerbrandingowych czy CSR.

Czy pamiętasz swój pierwszy dzień pracy w branży reklamowej/marketingowej?

Luty 2014. Pierwsze kroki stawiałam w małej agencji na warszawskiej Woli. Zostałam od razu rzucona na głęboką wodę. Nie było łatwo, ale dzięki temu zdobyłam umiejętności, które zaprocentowały w przyszłości i pozwoliły mi bardzo szybko awansować. Moje ówczesne oczekiwania nie były wygórowane – chciałam po prostu robić ciekawe rzeczy dla topowych marek. Cieszyły mnie umowa o pracę, integracje i pączkowe piątki. Wiele się zmieniło przez te lata, nie tylko w moim podejściu, ale też na rynku pracy. Ufff!

Które z najnowszych narzędzi, technik, rozwiązań marketingowych twoim zdaniem mogą mieć największy wpływ na komunikację marek w najbliższych latach?

Jeśli miałabym wskazać dwa najważniejsze kierunki rozwoju komunikacji marek, to na pewno możliwości i wyzwania związane z personalizacją przekazu, a także zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu. Z jednej strony rozwiązania social commerce, w tym wykorzystanie różnych źródeł danych, pozwala nam precyzyjnie docierać z komunikatem do odbiorców. Z drugiej mamy ograniczenia wynikające ze zmiany polityki iOS, świata bez cookies czy wprowadzonego ostatnio ograniczenia targetowania reklam dla produktów i usług ze special ad category. Coraz częściej też marki wprowadzają działania CSR do planu komunikacji, bo konsumenci patrzą już nie tylko na cenę, ale też wartości.

Co należałoby zmienić na naszym rynku w relacji agencja – klient, by obu stronom pracowało się bardziej komfortowo?

W mojej ocenie takie zmiany już zachodzą, bo coraz mniej klientów daje się zwabić nowo powstałym podmiotom oferującym zaniżone stawki, co jeszcze niedawno zdarzało się nagminnie. Niektórzy z nich musieli się boleśnie przekonać na własnej skórze, że także w tej dziedzinie za niską ceną nie idzie jakość, a za talenty trzeba zapłacić. Jesteśmy zatem na najlepszej drodze do efektywnej współpracy.

Czym inspirujesz się w swojej pracy?

Dbam o to, żeby nie zamknąć się w jednej dziedzinie i zawsze pracuję dla klientów z różnych branż. Dzięki temu mam otwartą głowę. Dużo czerpię nie tylko z obszaru HRPR i CSR, ale też np. rozwiązań technologicznych na pograniczu online – offline. Oczywiście śledzę też trendy, kampanie, publikacje branżowe i naukowe, a poza tym m.in. Netflix, „Elle” czy shinrin yoku. Inspiruje mnie wiele rzeczy, a najczęściej te, które nie są bezpośrednio związane z moją pracą. Ostatnio np. mam dużo przemyśleń w kontekście pokoleń po obejrzeniu i przeczytaniu komentarzy na temat „And just like that” oraz nowego „Gossip girl”.

Z której ze swoich dotychczasowych aktywności zawodowych masz największą satysfakcję?

Z obecnej – pracy w Publicis Groupe. Wiadomo top of the top (to nie tylko moja opinia, ale też wyniki RECMA 2021 ), a poza tym... kultura organizacyjna stwarzająca przestrzeń na innowacyjność i budżety na realizacje pomysłów. Moje propozycje na działania employerbrandingowe czy CSR zawsze były i są przyjmowane nie tylko z ogromnym entuzjazmem, ale też zaufaniem. Cieszy mnie, że mogę dać upust kreatywności i robić challenge czy live stream ze zbiórką datków, aby pomóc zwierzakom w potrzebie, czy pracować nad quizem kompetencji, by efektywniej rekrutować do nas pracowników, a nie tylko dłubać tabelki czy prezentacje. To daje ogromną satysfakcję, poczucie spełnienia i wolności.

Sylwetki wszystkich finalistów #MMPHighFive prezentujemy w najnowszym numerze "Media Marketing Polska".

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.