Kantar: jednodniowa kampania Orlenu za 3,5 mln zł

Prezes Obajtek zagościł na jedynkach niemal wszystkich dzienników w kraju.

W środę 12 stycznia br. PKN Orlen, największa firma paliwowa w kraju, ogłosił warunki realizacji przejęcia swojego jedynego krajowego konkurenta – Grupy Lotos. Jest to sprzedaż 30% mocy produkcyjnych Lotosu saudyjskiej firmie Aramco i sprzedaż trzech czwartych stacji paliw Lotosu węgierskiej firmie MOL.

W poniedziałek 17 stycznia Orlen zrealizował zaś bezprecedensową akcję reklamową w prasie – prezes Daniel Obajtek pojawił się na pierwszych stronach niemal wszystkich dzienników ukazujących się w kraju (największych, poza “Gazetą Wyborczą”). Firma Kantar Media, zajmująca się monitoringiem rynku reklamowego, wylicza, że bazując na cennikach, taka jednorazowa akcja kosztowałaby ok. 3,6 mln zł.

Media do reklam kupuje Orlenowi jego własna agencja mediowa Sigma Bis, którą powołał wspólnie z także państwową Grupą PZU.

Część dzienników zaangażowanych w akcję, należąca do wydawnictwa Polska Press, wchodzi w skład grupy Orlenu (który jest właścicielem Polska Press).

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.