Wartość polskiego rynku sponsoringu e-sportu to 32 mln zł

Raport Sponsoring Insight oraz Polskiej Ligi Esportowej pokazuje potencjał marketingowy tego obszaru.

Prezes Polskiej Ligi Esportowej Paweł Kowalczyk
Prezes Polskiej Ligi Esportowej Paweł Kowalczyk

– Wartość polskiego rynku sponsoringu e-sportu w 2021 r. oszacowaliśmy na ok. 32 mln zł i przyznaję, że jest to kwota większa, niż pierwotnie zakładaliśmy. Z drugiej strony to tylko 3% wartości rynku sponsoringu sportowego, choć niewykluczone, że w najbliższych latach ta proporcja może ulegać stopniowej zmianie na korzyść sportów elektronicznych – prognozuje Seweryn Plotan, dyrektor zarządzający, Sponsoring Insight.

Biznes e-sportowy to nie tylko sponsoring. Według danych PARP cały polski rynek e-sportu w 2020 r. wart był 11,5 mln dol. – Naszym zdaniem na dzisiaj jest to znacznie więcej, nawet 15 mln dol. Rok 2021 przyniósł dynamiczny wzrost całej branży gamingowej, w tym e-sportu – mówi Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej (PLE). – Skutki pandemii, jak kolejne lockdowny i zakazy spotkań, przyczyniły się do lawinowego wzrostu zainteresowania treściami e-sportowymi. I choć z jednej strony przychody branży ucierpiały w skutek odwołanych eventów, to rozwój produktów i działań online’owych zrekompensował te straty.

Z analiz Sponsoring Insight przedstawionych w Raporcie PLE wynika, że najbardziej aktywne reklamowo, obok producentów sprzętu i akcesoriów gamingowych, są branża FMCG (15,8%) oraz retail (12,1%). Wśród partnerów Polskiej Ligi Esportowej są m.in. Lech Free, Red Bull, ale też Pracuj.pl czy eWinner, Lotto, a także PGE Polska Grupa Energetyczna

Tomasz Wygnański 787 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.