Startuje kolejna edycja konkursu Podkaster Roku

"Media Marketing Polska" jest patronem mediowym projektu.

Startuje piąta edycja konkursu "Podkaster Roku". W konkursie brani są pod uwagę wyłącznie twórcy, którzy publikują kanały podkastów dostępne bez opłat, z plikiem RSS, z adresem do pliku dźwiękowego, który słuchacz może pobrać i odsłuchac na swoim urządzeniu. Każdy podkast, który znajduje się w Katalogu Polskich Podkastów na stronie https://podkasty.info/katalog spełnia te warunki. Wyboru nagrodzonych twórców podkastów dokonuje kapituła nagrody, w skład której wchodzą laureaci z poprzednich edycji, przedstawiciel organizatora (Fundacja "Otwórz się"), a także niezależny ekspert spoza świata podkastingu.

Zgłoszenia - twórców, nie podcastów - przyjmowane są do 10 lutego br. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród zaplanowano na początek marca br. Strona poświęcona tegorocznej edycji, na której można m.in. zgłaszać kandydatów do nagrody, znajduje się pod adresem: https://podkasty.info/Podkaster2021/.

 - W świecie podkastingu w Polsce rok 2021 nie był tak obfity jak 2020. Przybyły w tym roku 1304 nowe kanały podkastów i wyraźnie widać, że bardzo duża dynamika wzrostu widoczna przed rokiem wyhamowała. Jednocześnie wyraźnie widać postępującą profesjonalizację podkastingu w Polsce. A to dowód, że taka nagroda jest potrzebna. Treści pojawiają się bardziej regularnie i są zdecydowanie lepszej jakości. Coraz więcej dziennikarzy widzi swoją przyszłość w podkastingu rezygnując z pracy w radiu – zauważa Borys Kozielski, prezes zarządu Fundacji „Otwórz się”.

Misją Fundacji - jak czytamy na jej stronie internetowej - jest "tworzenie takich warunków, które pozwolą na otwieranie się ludzi i grup społecznych, lokalnych społeczności i organizacji w różnych aspektach życia, co będzie prowadziło do rozwoju, wzrostu świadomości, zrozumienia, przyjaźni i dobra."

W 2021 roku po raz pierwszy przyznano nagrody "Podcast roku" im. Janusza Majki. Również w Konkursie Kreacji Niezależnej Kreatura, którego organizatorem jest redakcja "Media Marketing Polska", po raz pierwszy przyznano w ub. r. nagrody w kategoriach podkastowych.

Piotr Machul 343 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.