Co nowego w social mediach (2)
W cyklu tekstów przygotowywanych przez Małgorzatę Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics przyglądamy się innowacjom i trendom w mediach społecznościowych.
W kolejnej prasówce o nowościach, które przygotował Instagram na zbliżający się Nowy Rok Księżycowy, dzięki czemu użytkownicy mogę urozmaicić swój content i wykorzystać ciekawe kreacje, udostępniając treści graficzne bądź wideo. Dodatkowo aplikacja wprowadziła nowe funkcje dla transmisji na żywo. Z kwartału na kwartał live streaming wciąż zyskuje na popularności w prawie każdym regionie, co wynika z raportu firmy Conviva „State of Streaming Q3 2021”. Czas oglądania streamowanych treści wzrósł o 21 proc. na całym świecie w III kwartale 2021 r. w porównaniu z III kw. w 2020 r., dlatego nie można się dziwić, że większość platform stara się udoskonalać swoje narzędzia związane z transmisjami live. Marketerów z pewnością zainteresują interesują wnioski z badania przeprowadzonego przez Oualtrics oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej na temat konsumentów z pokolenia Z i ich oczekiwań w stosunku do marek oraz informacje o tym, ile czasu ludzie spędzają w sieci i na jakie aktywności przeznaczają go najwięcej.
Francuski Canal+ będzie współpracował ze Snapchatem
Francuski operator płatnej telewizji Canal+ połączył siły ze Snapchatem, aby tworzyć fragmenty kluczowych seriali Canal+ oraz budować internetową społeczność wokół programów emitowanych przez stacje. Warto dodać, że we Francji ze Snapchata codziennie korzysta 17,7 mln internautów. Łącznie operator płatnej telewizji udostępni w Discover sześć wątków tematycznych – sport, humor, rozrywka, literatura, muzyka oraz publicystyka. Według Jean-Philippe Louisa, menedżera ds. partnerstw medialnych we francuskim Snapchacie, takie działania są dowodem na to, że można rozwinąć partnerstwo zaufania między dużymi grupami medialnymi, które mogą w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Polski Canal+ również walczy o młodych użytkowników, dlatego w ubiegłym roku wprowadził promocję dla osób od 18 do 26 roku życia, gdzie przez rok można było uzyskać dostęp do pakietu za 20 zł miesięcznie. Być może, aby przyciągnąć jeszcze większą grupę młodych odbiorców, pójdą w śladu francuskiego Canal+ i również nawiążą współpracę z innymi platformami.
Instagram dodaje nowe naklejki i funkcje AR
Instagram, aby pomóc użytkownikom świętować Nowy Rok Księżycowy, dodał kilka nowych funkcji, w tym nowe, tematyczne naklejki i niestandardowy efekt AR. Naklejki upamiętniające Rok Tygrysa, autorstwa Ophelii Pang z Hongkongu, można znaleźć korzystając z opcji wyszukiwania efektów w aplikacji. Pozwalają w prosty sposób oznaczyć wydarzenie, które będzie obchodzone od 31 stycznia do 15 lutego. Instagram wypuścił podobny zestaw narzędzi Nowego Roku Księżycowego w zeszłym roku, co jest częścią jego szerszych starań o maksymalizację zaangażowania wokół wydarzeń kulturalnych.
Znaczenie mediów społecznościowych w łączeniu się z konsumentami pokolenia Z
Według najnowszych danych firmy Qualtrics zajmującej się badaniami rynku, oczekiwania konsumentów rosną, podobnie jak znaczenie wspólnych wartości marki. Reprezentanci Pokolenia Z, w wieku od 18 do 25 lat, stanowią wschodzącą siłę konsumencką, wyznaczającą trendy, które wpływają na nawyki zakupowe starszych konsumentów. Dla konsumentów z Pokolenia Z utrzymanie obecności w mediach społecznościowych było drugim najwyżej ocenianym sposobem na utrzymanie znaczenia marek, żadne inne pokolenie nie umieściło obecności w mediach społecznościowych w pierwszej trójce. Ważne jest, aby zrozumieć, że młodsi konsumenci chcą czuć się związani z marką, od której kupują, a media społecznościowe są kluczowym łącznikiem w takich działaniach. Cały raport dostępny tutaj.
Czy będzie możliwość sprawdzenia odwiedzin profilu na TikToku?
Na początku zeszłego roku TikTok usunął opcję, gdzie użytkownicy mogli oglądać te profile, które odwiedzały nasze konto, wszystko jednak wskazuje na to, że funkcja ta prawdopodobnie powróci. Przypuszczenia ekspertów mówią, że nowa opcja powinna pokazywać nam kto zaglądał na nasz profil, do 30 dni wstecz. Nastąpi jednak mała zmiana w porównaniu do wcześniejszej wersji, która pozwoli użytkownikom decydować czy taką opcję chcą wyłączyć, jeżeli nie do końca będzie się im ona odpowiadać. Obecnie trwają testy, a sam TikTok nie potwierdził oficjalnie ponownego wdrożenia tej opcji. Czy taka opcja się sprawdzi, jeżeli jakiś czas temu platforma się z niej wycofała? Tego nie wie nikt, być może w planach TikToka, są jakieś dodatkowe funkcje, które spowodują, że opcja ta, będzie bardziej atrakcyjna dla użytkowników, niż poprzednia wersja.
Nowe funkcje transmisji na żywo na Instagramie
Instagram przedstawił nowy sposób wyświetlania zaplanowanych transmisji na żywo w profilach twórców, zapewniając kolejny sposób na zwiększenie świadomości o nadchodzących transmisjach na żywo w aplikacji. Nowa opcja ma pojawić się na profilu użytkownika, poniżej sekcji bio. Pozwoli ona na wyświetlanie listy nadchodzących transmisji na żywo, a po dotknięciu dostarczy dodatkowych informacji w wyskakującym okienku, gdzie użytkownicy będą mogą również zarejestrować się, aby otrzymywać przypomnienie o rozpoczęciu transmisji. Pomimo tego, że nowość ta może wydawać się niewielkim dodatkiem, to jednak warto się jej przyjrzeć i wykorzystać, ponieważ dzięki niej twórca bądź marką, będzie w stanie przyciągnąć większą liczbę widzów do nadchodzących transmisji.
TikTok wprowadza opcję wyświetlania reklam „Instant Page”
Aby zmaksymalizować zaangażowanie biznesowe w aplikacji i zwiększyć jej możliwości generowania przychodów, TikTok testuje nową opcję wyświetlania zakupów „Instant Page”, która umożliwi markom łączenie ich reklam z lekką, natywną stroną docelową, stworzoną w samej aplikacji TikTok. Strony błyskawiczne są obecnie w fazie testów, dostępne za pośrednictwem przedstawiciela handlowego TikTok, ale prawdopodobnie wkrótce zostaną udostępnione większej liczbie firm. Warto przyjrzeć się tej funkcji, ponieważ może być ona dobrym rozwiązaniem dla marek, które sprzedają swoje produkty przez social media.
Ilość czasu spędzanego w Intrenecie przez Polaków
Badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazują, że ilość czasu spędzanego w Internecie przez Polaków wzrosła do 4,1 godzin, gdzie przed pandemią było to 3.1 godziny. Z raportu również wynika, że ponad 77,3% respondentów korzystało podczas pandemii z Internetu, połowa z nich (49,3%) miała stacjonarny dostęp do sieci, a prawie wszyscy (95,1%) mobilny Internet w telefonie. Najwięcej czasu w sieci respondenci przeznaczają na zakupy (2,9 godz.) lub rozrywkę (1,6 godz.), trochę mniej na aktywność związaną ze szkołą lub nauką (54 min.). Można zauważyć ciągły wzrost zainteresowania zakupami online przez społeczeństwo, które docenia szybkość i opłacalność tego rodzaju zakupów, jak również ich bezpieczeństwo, szczególnie istotne w czasie pandemii.
Tekst: Małgorzata Obielak, Performics
Pierwszy odcinek cyklu dostępny tutaj.
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.