To nie był dobry rok dla Grupy Żywiec

W 2021 r. sprzedaż jej piw zmalała o ponad 10%.

W zeszłym roku Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w Polsce, m.in. pod markami Żywiec, Warka, Tatra, Heineken czy Desperados, sprzedała w sumie 10,97 mln hl piwa, o 10,8% mniej niż w 2020 r. (12,3 mln hl). Przychody firmy wyniosły w ub.r. 3,467 mld zł i były o 7,6% niższe niż w 2020 r. (3,753 mld zł). 

– Na rynku wyraźnie widać, że konsumenci coraz chętniej sięgają po lżejsze, często smakowe piwa, które mimo konsekwentnego wzrostu w dalszym ciągu stanowią mniejszą część rynku. Dominujący dotąd lager znacząco traci na popularności, szczególnie wśród młodszych konsumentów. Dodatkowo w ubiegłym roku spadła sprzedaż piwa w kanale tradycyjnym. Wszystkie te czynniki przełożyły się na spadek przychodów  – wskazuje Simon Amor, prezes Grupy Żywiec (na zdjęciu). - Działamy w niespotykanych dotychczas warunkach drastycznego wzrostu kosztów, których wpływ na wynik w krótszym okresie staramy się ograniczać wieloma inicjatywami oszczędnościowymi. Przy jednoczesnym spadku rynku i wzroście kosztów i obciążeń podatkowych, związanych z podwyżkami akcyzy, stanowi to duże wyzwanie dla dalszego rozwoju branży i dla utrzymania inwestycji i rentowności - dodaje.

– W minionym roku zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa, dzięki wzrostowi sprzedaży piw premium oraz bardzo dobrym rezultatom innowacji. Żywiec Jasne Lekkie to najlepiej sprzedająca się nowość w kanale tradycyjnym i nowoczesnym. Wzrosty w segmencie premium nie zrównoważyły jednak spadków sprzedaży lagerów, szczególnie w segmencie ekonomicznym – podsumowuje prezes Grupy Żywiec.

Maciej Burlikowski 1706 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.