Milka jak Nutella

Mondelez rzuca rękawicę Ferrero.

Mondelez Polska, producent słodyczy - m.in. czekolad pod marką Milka, wprowadza krem czkoladowy do smarowania pieczywa (z orzechami laskowymi). To uderzenie wprost w kluczową markę Nutella konkurenta - firmy Ferrero Polska.

To zwiastuje wojnę, a mówimy tu o starciu, w kategorii marketingu, reprezentantów wagi ciężkiej. Ferrero Polska to firma o rocznych przychodach przekraczających 2,4 mld zł, drugi po Aflofarmie reklamodawca telewizyjny w Polsce - w zeszłym roku wydał cennikowo 920 mln zł (+40% - dane: Nielsen). Mondelez ma ok. 2 mld zł rocznych przychodów, a na reklamy w TV wydał w ub.r. 177 mln zł. Kategoria słodyczy to najważniejszy reklamowo segment całego rynku żywności - stanowi mniej więcej 1/5 wszystkich wydatków reklamowych żywności w naszym kraju. Producenci słodyczy wydają na reklamy rocznie ok. 200 mln zł netto. Trzech największych reklamodawców żywności to: Ferrero, Nestle (nie tylko słodycze) i Storc (dane za 2020 r.)

Nic więc dziwnego, że wprowadzenie kremu do smarowania Milka Mondelez będzie wspierał mocną kampanią, obejmującą reklamy telewizyjne oraz kampanię digital. Za kreacje kampanii odpowiada agencja Ogilvy, zakupem mediów zajął się dom mediowy Mindshare, a działania PR prowadzi agencja Big Picture. Bez wątpienia Ferrero nie pozostawi tego bez odpowiedzi. Dla niego pracuje mediowo grupa Dentsu.

 

Maciej Burlikowski 1705 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.