Ostatnie chwile, by zgłosić pomysł na TikTok Branded Stories w Papaya Young Creators
Deadline to poniedziałek 28 lutego.
Tylko do poniedziałku, 28 lutego, trwa zbieranie koncepcji na filmy w kategorii TIkTok Branded Stories w konkursie Papaya Young Creators (d. Directors). Mają one być odpowiedzią na tzw. creative startery, a autorzy najlepszych pomysłów otrzymają, m.in., środki na ich realizację. To świetna okazja dla wszystkich młodych twórców, którzy już działają w świecie reklamy, lub do niego aspirują.
Współpraca TikToka z prestiżowym konkursem Papaya Young Creators jest jednym z wielu dowodów na bliską relację platformy ze światem reklamy. Tym razem wyraża się ona poprzez wsparcie tego świata i współtworzenie dwóch kategorii, w których twórcy video zachęcani są do przesyłania swoich pomysłów i produkcji.
W TikTok Branded Stories pierwsze zadanie polega na napisaniu koncepcji filmu (eksplikacji) na temat zadany przez jednego z Partnerów Głównych konkursu, którymi są AGH, Amica, Onet, Play i Żabka. Kluczowe będzie umiejętne wykorzystanie zalet platformy: zawsze włączonego dźwięku, kreatywnych filtrów i efektów oraz pionowej orientacji obrazu. Jurorami są cenieni eksperci ze świata marketingu, kreacji i reklamy, m.in., Neil Boorman – Head of Creative Lab Europe w TikToku, Michał Krygier – Creative Director w Punchline Agency, Marta Szufranowicz – Deputy Bussines & Strategy Director w DDB&tribal Warszawa, Bartek Szymeczko – Content & Publishing Director w Hill+Knowlton Strategies Poland, Tomasz Kudlak – Creative Art Director w SBM Label oraz doświadczony Creative Director z portfolio pełnym ikonicznych marek, Włodi Włodarczyk.
Na finalistów tej kategorii czekać będzie wsparcie finansowe na realizację projektów, ale także – lub przede wszystkim – pomoc mentorska i realizacyjna. Z kolei zwycięzca lub zwyciężczyni otrzyma nagrodę główną w kwocie 20 000 złotych brutto. Deadline na przesłanie eksplikacji jest jednak bardzo blisko - to 23:59 w najbliższy poniedziałek, 28. lutego.
Z kolei TikTok Unique Stories to pierwsza w historii konkursu kategoria otwarta, czyli zaproszenie dla wszystkich twórców video, także spoza branży reklamowej. Oceniane będą gotowe produkcje, które również mają uwzględniać charakterystykę wyrazu TikToka oraz realizować zadany motyw. Jest nim różnorodność, w jak najszerszym znaczeniu tego terminu, np.: miłości, fizyczności, czy tożsamości i poczucia przynależności. Nagroda to 10 000 złotych brutto, deadline jest nieco bardziej odległy i mija 4 maja, a wśród jurorów znajdziemy nie tylko cenionych reprezentantów branży reklamowej, ale też redaktor prowadzącą Elle.pl - Martę Kowalską, bloggera związanego m.in. z Hypetalk - Kubę Domańskiego, DJ-kę i dziennikarkę newonce - Tycjanę Acquasantę oraz wyjątkowych twórców z TikToka: Life On Wheelz, Jana Strojnego czy Curę.
- TikTok, jako nowoczesna platforma rozrywkowa, jest i twórcą i tworzywem: tak uczestnikiem dzisiejszej rzeczywistości, jak i jej ważnym inspiratorem. Poprzez partnerstwo w ramach Papaya Young Creators chcemy nie tylko wspomóc rozwój lokalnej branży kreatywnej, ale także zwrócić uwagę na istotne zjawiska społeczne. Mowa o potrzebie otwartości, inkluzywności i różnorodności. Odzwierciedlamy to w obu kategoriach, które objęliśmy patronatem – mówi Rafał Drzewiecki, Head of Global Business Marketing w TikTok CE.
TikTok ma już ponad miliard użytkowników, a jej strona www jest częściej odwiedzana niż Google. Jest więc naturalne, że już od dłuższego czasu marki coraz mocniej zaznaczają tam swoją obecność - czy to poprzez wykup reklam, angażowanie twórców, czy codzienną komunikację z własnych profili. W minionym roku na platformie prowadzili z sukcesami kampanie topowi reklamodawcy i największe marki: telekomy, giganci elektroniki, czołowe firmy segmentu FMCG czy detaliści, w tym Lidl, McDonald's, Hortex, mBank, L’Oréal czy Samsung.
Szczegóły na temat konkursu Papaya Young Creators i kategorii TikToka znajdziecie pod linkiem.