Maspex sfinalizował przejęcie CEDC

Firma zakupiła CEDC International oraz jej spółkę zależną B2B Wine & Spirits wraz z prawami do wszystkich marek oferowanych przez CEDC: Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.

Na początku bieżącego tygodnia Grupa Maspex podpisał finalną umowę przejęcie Roust Corporation. - Ostatnią formalną czynnością była zmiana zarządu i objęcie operacyjnej kontroli nad CEDC, co nastąpiło w dniu wczorajszym. Nasze portfolio powiększyliśmy o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwenta oraz markę Bols – mówi cytowana w komunikacie Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy.

O tym, że Maspex ma zgodę UOKiK na przejęcie CEDC jako pierwszy napisał portal HandelExtra.pl.

W 2021 r. przychody Grupy Maspex wyniosły 6,03 mld zł, co daje firmie pozycję największej polskiej prywatnej firmy w branży spożywczej oraz jednej z największych w Europie Środowo-Wschodniej. Po przejęciu CEDC znaczenie Grupy na obu rynkach jeszcze wzrośnie. 

CEDC to lider rynku wódki z udziałem powyżej 47% (ilościowo) i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Ma w portfolio takie wódki jak: Żubrówka (wolumenowy nr 3 na globalnym rynku wódki, obecna na 86 rynkach), Soplica (światowy nr 8), Absolwent i Bols. Obok marek, które produkowane są w zakładach w Białymstoku i Obornikach Maspex nabył prawa do dystrybucji na polskim rynku m.in. win Carlo Rossi, Frontera, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin.

Produkcja alkoholowego asortymentu Grupy Maspex jest prowadzona w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W ramach struktury organizacyjnej Grupy powstała kolejna jednostka biznesowa – Business Unit Spirits, który ma swoją niezależność biznesową i będzie skupiał wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia przez niego działalności, w tym handlowe, marketingowe oraz produkcyjne. Budowa nowego biznesu odbędzie się w oparciu o kompetencje pracowników spółki CEDC, zaplecze produkcyjne firmy i jej marki.

Grupa Maspex oferuje 63 marki i łącznie ponad 2300 produktów, które obecne są w ponad 60 krajach na całym świecie. Rocznie wytwarza 2,03 mld litrów soków, nektarów i napojów, ponad 280 tys. ton makaronów, wyrobów zbożowych i instant oraz niemal 170 tys. ton dżemów i przetworów. Maspex stawia na rozwój organiczny oraz akwizycje. Firma skupuje od polskich rolników corocznie 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton pszenicy.

O tym, że Maspex chce przejąć CEDC wiadomo od listopada ub.r.

Artykuł oryginalnie opublikowany w serwisie Handelextra.pl, który wraz z MMPOnline.pl należy do VFP Communications.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.