SAR: Agencje członkowskie już dziś mogą przyjąć kilkuset pracowników z Ukrainy
Powstaje portal z ofertami pracy kierowanymi do osób zdecydowanych pozostać w Ukrainie i tych, którzy opuścili kraj.
Branża komunikacji marketingowej, chcąc nieść realną pomoc mieszkańcom Ukrainy, tworzy swoisty market place z ofertami pracy. Inicjatywę jednogłośnie wsparły agencje członkowskie SAR, które już dziś mogą przyjąć kilkuset zdalnych i stacjonarnych pracowników. Strona kierowana jest do osób zdecydowanych pozostać w Ukrainie i tych, którzy opuścili kraj. Platforma połączy szukających pracy z firmami ją oferującymi – oprócz ofert będzie można zamieścić na niej w łatwy sposób swoje CV. Dodatkowym wsparciem będą oferowane Ukraińcom przez środowisko szkolenia onboardingowe oraz
merytoryczne.
Wśród ogłoszeń znajdą się przede wszystkim te z obszaru szeroko rozumianego marketingu, zarówno dla tych osób, które władają kilkoma językami, ale także dla tych, którzy mówią wyłącznie po ukraińsku. Zatrudnienia będzie można szukać m.in. w obszarach strategii, designu, mediów, produkcji, e-commerce, programmatic, SEM/SEO, eventów, PR i wielu innych.
Istotnym elementem projektu jest współpraca międzynarodowa, która pomoże rozpropagować ideę i rozszerzyć obszar poszukiwań zatrudnienia poza granicami Polski. W tym celu SAR porozumiał się z przedstawicielami Cannes Lions oraz Effie na całym świecie. Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR, nawiązał również kontakt z All-Ukrainian Advertising Coalition – odpowiednikiem organizacji branżowej w Ukrainie. W odpowiedzi Maksym Lazebnyk, CEO organizacji, zadeklarował współpracę i wsparcie w dotarciu z portalem do społeczności ukraińskiej.
– Solidaryzujemy się z Ukrainą! Chcemy pomóc naszym sąsiadom żyć na tyle normalnie, w jakim stopniu jest to możliwe w obliczu wojny i emigracji. Praca jest tym, czego będą potrzebować, aby móc egzystować w obcych krajach. Tworzymy platformę z ofertami pracy w sektorze komunikacji marketingowej, ale jesteśmy otwarci na wszelkie inicjatywy pomocowe innych podmiotów i organizacji. Strona ruszy za parę dni, ale już teraz gorąco zachęcam do szykowania ofert, aby w momencie otwarcia platforma mogła pełnić swoją funkcję – zachęca Paweł Tyszkiewicz.
Wsparcie inicjatywy SAR zadeklarowały organizacje branżowe oraz inne podmioty, które w ramach swojej działalności wspierają akcję merytorycznie. Są wśród nich: Związek Firm Public Relations, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, IAA Polska, firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy oraz Gotoweb.pl.
Platforma będzie dostępna w trzech wersjach językowych: ukraińskiej, polskiej oraz angielskiej i będzie zawierać również informacje o oficjalnych inicjatywach pomocowych na rzecz Ukrainy.

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.