Stripe doceniony za działania na rzecz klimatu

Stripe, globalna firma oferująca platformę płatności online, inwestuje w technologie na rzecz usuwania dwutlenku węgla z atmosfery. Niedawno zajęła pierwsze miejsce na liście najbardziej innowacyjnych firm "Fast Company".

Nan Ransohoff, head of climate w firmie Stripe umieszczonej na pierwszym miejscu na tegorocznej liście najbardziej innowacyjnych firm “Fast Company”. Zdjęcie: Jessica Chou
Nan Ransohoff, head of climate w firmie Stripe umieszczonej na pierwszym miejscu na tegorocznej liście najbardziej innowacyjnych firm “Fast Company”. Zdjęcie: Jessica Chou
Stripe, irlandzko-amerykańska firma z branży usług finansowych i oprogramowania jako usługi (SaaS) z podwójną siedzibą w San Francisco i Dublinie, znalazła się na pierwszym miejscu listy 50 najbardziej innowacyjnych firm na świecie według amerykańskiego miesięcznika “Fast Company”.

Uznanie zdobyła przede wszystkim za program Stripe Climate, który umożliwia klientom przyłączenie się do jej działań na rzecz finansowania rozwoju technologii usuwania dwutlenku węgla z atmosfery – sprawy o kluczowym znaczeniu w walce ze zmianami klimatycznymi. Kilka lat temu firma ogłosiła, że chce przeznaczyć na ten cel co najmniej 1 mln dol. Chcąc zwiększyć finansowanie, zaproponowała swoim klientom – jest ich na świcie ponad 3 mln – przekazywanie procentu od sprzedaży cyfrowej uzyskiwanej dzięki oprogramowaniu Stripe. Po wprowadzeniu w ub.r. ułatwień w przystępowaniu do programu Stipe Climate uczestniczy w nim już jeden na dziesięciu klientów firmy.

Dwie znane marki technologiczne, które znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia "Fast Company" to Microsoft za "uczłowieczanie wydajności pracy" i Space X za dażenie do stworzenia pojazdów kosmicznych tak dostępnych jak samochody osobowe (odpowiednio na ósmym i dziewiątym miejscu). Resztę top 10 na liście stanowią start-upy. Firmy te zajmują się szukaniem sposobów na zmniejszenie zależności od paliw kopalnych (Solugen, Twelve), elektryfikacją mieszkań o niskich dochodach (BlocPower), rozwojem oprogramowania do projektowania, które pozwala każdemu pracownikowi stać się twórcą komunikacji wizualnej (Canva) oraz wykorzystaniem danych w celu minimalizacji śladu węglowego przez państwa (Climate Trace), firmy (Watershed) i osoby prywatne (Doconomy).

Paweł Piasecki 895 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.