COMvergence: IProspect najlepszy w wygrywaniu i utrzymaniu klientów

Dane pochodzą z raportu “New Business Barometer 2021" dla rynku polskiego.

COMvergence przygotowała raport “New Business Barometer 2021” dla rynku polskiego, w którym zlicza wygranych klientów oraz utrzymane budżety. Według COMvergence najlepiej na tym polu poradziła sobie agencja IProspect z Dentsu, która ma na koncie +57 mln dol. Miejsce drugie należy do Havas Media z +44 mln dol. Trzecie miejsce ma Value Media z +36 mln dol. Pierwszą piątkę zamykają Spark Foundry (+31 mln dol.) i OMD (+27 mln dol.).

Biorąc pod uwagę holdingi rozkład sił wygląda następująco: Dentsu (+61 mln dol.), Havas Media Group (+55 mln dol.) i Omnicom (+44 mln dol.).

COMvergence zliczyła na polskim rynku 100 przetargów mediowych, z czego 87 zostało wygranych lub utrzymanych przez agencje pochodzące z międzynarodowych grup reklamowych. 26 z nich zakończyło się utrzymaniem klienta. Ich łączna wartość wyniosła 390 milionów dol., z czego 237 milionów dol. to budżety lokalne. Wartość utrzymanych budżetów to 205 milionów dol.

Do największych pojedynków doszło u takich klientów jak Schwarz Gruppe (59 mln dol.), Ferrero (49 mln dol.), Orange (25 mln dol.), Beiersdorf (18 mln dol.) i Agata (15 mln dol.).

Maciej Florek 2373 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.