Prudential zmienia się w Pru

Rebranding ubezpieczyciela został wsparty reklamowo.

Firma ubezpieczeniowa Prudential Polska zmienia nazwę i markę na Pru. To wynik bliższej współpracy z właścicielem ubezpieczyciela, brytyjską grupą M&G, specjalizującą się w zarządzaniu aktywami.
W 1999 r. grupa M&G połączyła się z grupą Prudential, uzupełniając kompetencje ubezpieczeniowe Prudentiala swoim doświadczeniem inwestycyjnym. Ten krok umożliwił pomnażanie kapitału za pomocą funduszy M&G mieszkańcom wielu krajów Europy, Afryki oraz Azji. W 2019 r. Grupa Prudential rozdzieliła się geograficznie na dwie niezależne spółki: M&G Prudential plc działającą w Wielkiej Brytanii oraz Europie, w tym w Polsce, oraz Prudential plc skupioną na rynkach azjatyckich. Po skróceniu nazwy z M&G Prudential plc do M&G plc spółka postanowiła wrócić do marki Pru pochodzącej od powojennej kampanii reklamowej „Man from the Pru”.

Właśnie rusza kampania reklamowa pod hasłem: „Formalnie Prudential, a dla Ciebie Pru”, w której ubezpieczyciel prezentuje swoją nową markę. – Prudential zmienia się na Pru, ale motto “robimy więcej, bo dla kogoś to może znaczyć wszystko” pozostaje bez zmian. Przez zmianę marki podkreślamy, że jesteśmy blisko naszych klientów i traktujemy każdego z nich indywidualnie. Formalnie pozostajemy towarzystwem ubezpieczeniowym Prudential, ale dla Ciebie jesteśmy Pru” – mówi Tomasz Borchowiec, szef marketingu, Prudential Polska.

Kreacje reklam przygotowała agencja reklamowa Publicis, planowaniem i zakupem mediów zajął się zaś dom mediowy Starcom.

M&G zarządza aktywami w wysokości 370 mld funtów (dane za ub.r.), zysk operacyjny przed opodatkowaniem w ub.r. wyniósł 721 mln funtów, a łączna kwota wygenerowanego kapitału równa była 1,88 mld funtów. Grupa obsługuje ponad 5 mln klientów indywidualnych i ponad 800 klientów instytucjonalnych w 28 krajach. Prudential działał w Polsce w okresie międzywojennym, a powrócił na nasz rynek w 2013 r.

Maciej Burlikowski 1704 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.