Agora: Polski rynek reklamy wzrośnie o 4,5-6,5% w 2022 r.
Czynniki potencjalnie destabilizujące to: ewentualny nawrót pandemii oraz wojna w Ukrainie.
Według szacunków spółki w ub.r. krajowy rynek reklamy wzrósł o 16%, do 10,4 mld zł. I są to estymacje zbliżone do tych, które przedstawiła grupa reklamowa Publicis Groupe (według niej rynek wzrósł o 16,2%, do 10,5 mld zł). Ich szacunki różnią się, choć nie aż tak wiele, jeśli chodzi o ocenę kondycji poszczególnych mediów. Według Agory wydatki na reklamę internetową wzrosły o 22%, na reklamę telewizyjną – o 11,5%, w radiu – o 11%, na outdoorze (OOH) – o 20,5%, w czasopismach – o 1,5%, w dziennikach – o 3,5%, a w kinach – aż o 94% (w 2020 r. kina były zamknięte z powodu pandemii). Natomiast Publicis wylicza dynamikę w poszczególnych mediach następująco: internet – 21,8%, TV – 11,5%, radio – 14%, outdoor – 20,1%, magazyny – 1,5%, dzienniki – 2,5%, kina – 91,1%.
Agora zastrzega, że nie jest na 100% pewna tych prognoz, ponieważ trudno jest przewidzieć dalszy rozwój sytuacji związanej z pandemią oraz konfliktem zbrojnym w Ukrainie, a także ich skutków dla gospodarki. Z tego taż powodu firma nie zdecydowała się na szacowanie przewidywanych zmian w wartości wydatków w poszczególnych segmentach rynku reklamy.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.