Lidl emituje spoty z ukraińskimi napisami

To kolejny gest w stronę obywateli Ukrainy ze strony sieci sklepów, poza organizacją zbiórek w sklepach i wsparciem organizacji charytatywnych działających na rzecz uchodźców.

Pierwsze spoty reklamowe Lidl Polska z napisami w języku ukraińskim obejmujące tematykę wielkanocną pojawiły się 27 marca.

– Nadchodzące święta będą w tym roku wyjątkowe – wielu Polaków zaprosi do swoich stołów ukraińskie rodziny. Natomiast tydzień później obchodzone są święta przez wyznawców prawosławia i grekokatolików, których dużą część stanowią obywatele Ukrainy. To zatem podwójnie istotny czas – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR w Lidl Polska.

Firma od początku rosyjskiej inwazji wspiera obywateli Ukrainy, przekazując produkty oraz środki finansowe organizacjom takim jak Caritas Polska, Caritas Ukraina oraz Polska Akcja Humanitarna. Prowadzi też zbiórki żywności oraz artykułów higienicznych w swoich sklepach, a także stwarza możliwości zatrudnienia uchodźcom z Ukrainy. Dążąc do przełamywania bariery językowej, publikuje wybrane ogłoszenia o pracę także po ukraińsku oraz zapewnia naukę polskiego nowo zatrudnionym pracownikom. Wszystkie kasy samoobsługowe w sklepach Lidl Polska funkcjonują również opcjonalnie w języku ukraińskim.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.