Biznes konsumencki Huawei zmalał w ub.r. o połowę
W przychodach chińska firma cofnęła się o trzy lata - do poziomu z 2017 roku.
Same dane o przychodach nie pokazują jednak pełnego obrazu. Warto przyjrzeć się wynikom firmy bliżej. 65% biznesu Huawei pochodzi z Chin i na tym rynku spadek w ub.r. wyniósł 31%. Europa, Afryka i Bliski Wschód to 20% biznesu koncernu i tu spadek wyniósł 27%. Azja daje koncernowi 8,5% przychodów (spadek o 17%), a Ameryka Północna i Południowa to 4,5% jego działalności (-26%).
Biznes Huawei opiera się na trzech filarach: dostawy urządzeń dla operatorów komórkowych (44%), sprzedaż urządzeń konsumenckich takich jak smartfony, tablety, laptopy, telewizory itp. (40%) oraz usługi dla dużych przedsiębiorstw (16%). Te ostatnie wzrosły w ub.r. o +2%. Biznes operatorski zmalał, ale jedynie o -7%, natomiast sprzedaż smartfonów wręcz się załamała – tu spadek wyniósł -50%.
Przypomnijmy, że niedawno piłkarz Robert Lewandowski, przez wiele lat występujący jako ambasador marki Huawei w Polsce i w Europie, zrezygnował z tej współpracy.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.