Netflix uruchamia w Warszawie hub dla Europy Środkowo-Wschodniej

Ujawnia też, że w latach 2020-2021 na rozwój lokalnej biblioteki oraz produkcję w Polsce wydał 490 milionów złotych.

Netflix ogłosił otwarcie biura w Warszawie, które będzie pełniło funkcję hubu na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. – Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią – deklaruje Larry Tanz, vice president, head of original series, EMEA w Netfliksie.

W latach 2020-2021 Netflix zainwestował 490 mln zł w rozwijanie biblioteki polskich filmów i seriali, zarówno własnych, jak i licencjonowanych, a także w produkcję zagranicznych tytułów w Polsce. Przy produkcjach własnych Netflix powstało łącznie 2,6 tys. miejsc pracy.

Operator podkreśla, że inwestycje Netfliksa na polskim rynku sięgają poza współpracę czysto produkcyjną. W 2020 r. Netflix rozpoczął wieloetapową współpracę z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych (KIPA). Pierwszym jej etapem było ogłoszenie na początku maja 2020 r. nowego funduszu pomocowego dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży telewizyjnej i filmowej w związku ze wstrzymaniem produkcji z powodu pandemii koronawirusa. Na jego działalność serwis przeznaczył 2,5 mln zł. Eksperci Netfliksa prowadzili też szkolenia w ramach Netflix Day podczas KIPA Film Financial Lab. W 2022 r. Netflix rozpoczął oficjalnie długofalową współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi. Kooperacja zakłada m.in. cykl warsztatów dla studentów szkoły.

Piotr Machul 348 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.