Ekrany Screen Network wspierają doroczną akcję "Żonkile"

W 79. rocznicę powstania w getcie wolonatriusze na ulicach Warszawy zachęcają przechodniów do przypinania papierowych żonkili na znak, że #ŁączyNasPamięć. Ekrany na terenie całego miasta relacjonują wydarzenie, wyświetlając licznik rozdanych żonkili.

W przedwojennej Warszawie mieszkało 368 tysięcy Żydów i Żydówek. Stanowili 30% mieszkańców stolicy. Aby uczcić ich pamięć, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin już po raz dziesiąty organizuje akcję społeczno-edukacyjną „Żonkile”. Nagłaśnia ją zawsze szereg ambasadorów i ambasadorek. W tym roku są to: Irena Santor, Krzysztof Gonciarz, Eliza Rycembel, Janusz Gajos, Andrzej Piaseczny i Aleksandra Popławska.

Inicjatywę po raz kolejny wspiera Screen Network, udostępniając sieć ekranów reklamowych, które wyświetlają specjalnie przygotowane spoty z ambasadorami akcji. Znane i uznane osobistości, za pośrednictwem ekranów, zachęcają przechodniów do udziału w akcji – przypięcia żonkila.

– W tym roku chcielibyśmy rozdać 368 tysięcy żonkili. Liczba ta symbolizuje liczbę Żydów mieszkających w Warszawie przed wybuchem II wojny światowej – wyjaśnia Maria Bliźniak koordynatorka akcji "Żonkile" z Muzeum Polin.

Liczbę aktualnie rozdanych żonkili wyświetlają ekrany Screen Network. Emitowane spoty przykuwają uwagę osób w przestrzeni miejskiej i zachęcają do udziału w akcji. Łącząc działania online oraz offline, przekierowują też na stronę internetową Muzeum Polin, gdzie można znaleźć więcej informacji o wydarzeniu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.