Radio Track z pozytywną oceną w audycie międzynarodowego instytutu CESP

Centre d'étude des supports de publicité (CESP) uznał Radio Track za jedno z najlepiej zaprojektowanych badań radia.

Audyt metodologii badania Radio Track został zlecony przez Grupę RMF, Grupę Eurozet, Grupę Radiową Time oraz Grupę Radiową Agory, czyli udziałowców Komitetu Badań Radiowych będącego zleceniodawcą badania. We wrześniu 2021 r. zapadła decyzja o realizacji audytu przez Centre d’étude des supports de publicité (CESP), który rozpoczął się w styczniu br., a zakończył w kwietniu. Wyniki potwierdzają, że Radio Track, największe badanie medialne w Polsce realizowane codziennie od 22 lat, opiera się na metodologii zgodnej ze światowymi standardami i gwarantuje właściwe odzwierciedlenie poziomu słuchalności radia. Radio Track realizowany jest przez Kantar Polska metodą Day After Recall (DAR), która polega na zadawaniu pytań dotyczących faktów i wydarzeń z dnia poprzedniego. Corocznie przeprowadzanych jest 84 tys. wywiadów. Badanie obejmuje słuchalność zarówno stacji i sieci radiowych o zasięgu ogólnopolskim, jak i ponad 200 stacji lokalnych z 28 miast i aglomeracji.

Francuski instytut CESP, mający statut organizacji non-profit, zajmuje się badaniami radia, telewizji, internetu, prasy i reklamy od 1957 r. Obecnie prowadzi stałą działalność na 20 rynkach medialnych. W Polsce prowadził wielokrotnie audyty badań oglądalności telewizji, aktualnie realizuje także audyt badania OOH Gemiusa.

Przypomnijmy, że na początku kwietnia ogłoszono pierwsze wyniki konkurencyjnego wobec Radio Track badania słuchalności radia przeprowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów (KIM) powołany na początku 2021 r. przez przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witolda Kołodziejskiego. Wyniki za luty-marzec br. udostępnione przez KIM obejmują słuchalność stacji nadających na falach radiowych, a także – to różnica w stosunku do Radio Track – słuchanych przez internet oraz łącznie. Badanie KIM ruszyło 29 stycznia 2022 r., wywiady realizowane są codziennie, z wyłączeniem świąt i długich weekendów, wśród mieszkańców Polski w wieku co najmniej 15 lat metodą CATI.

Paweł Piasecki 873 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.