TikTok Unique Stories - doradzamy, jak zwyciężyć w konkursie

Papaya Young Creators to jedno z najbardziej cenionych w Europie wydarzeń dla twórców ze świata reklamy i marketingu. W tegorocznej edycji, dzięki współpracy z platformą TikTok, powstała pierwsza w historii kategoria otwarta dla każdego.

W TikTok Unique Stories mogą wziąć udział nie tylko osoby z branży kreatywnej, co nie oznacza, że jej przedstawiciele nie są w niej mile widziani. Na tydzień przed terminem zbierania zgłoszeń zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie i radzimy, jak stworzyć TikToka, który będzie miał szansę na wygraną.

Motywami przewodnimi TikTok Unique Stories są różnorodność i inkluzywność. Kwestie, które dla każdego mogą oznaczać coś innego. „Temat różnorodności w TikTok Unique Stories jest ultraszeroki i może dotykać bardzo różnych rzeczy: społecznych, kulturowych, poruszać trudne tematy. Może być bardzo kreatywny dla twórcy” – uważa Monika Brodka, artystka, reżyserka i jedna z mentorek kategorii konkursowej. 

Zadaniem w ramach TikTok Unique Stories jest nagranie inspirującego wideo, odpowiadającego na tzw. creative starter znajdujący się pod linkiem. Pokazana historia może być zaczerpnięta z życia, ale nie musi. Ważne, by wywoływała emocje. Jury składające się z twórców reklamy, TikTokerów oraz ludzi mediów, oceniać będzie zarówno jakość wykonania filmu, jak i sam przekaz. 

Co w takim razie sprawi, że produkcja będzie efektowna i wartościowa?

  • Kreatywność. To właśnie oryginalny pomysł na opowiedzenie historii jest kluczowy, by przyciągnąć uwagę widza.

  • Pierwsze wrażenie. Gdy w Twojej głowie pojawi się już główna idea, zastanów się jak rozpocząć swój film. Postaw na mocne ujęcie, które już od pierwszych sekund zainteresuje widza.

  • Dźwięk, który idzie w parze z obrazem. Użytkownicy platformy oglądają TikToki z dźwiękiem, a poprzez odpowiednio dobraną muzykę możesz jeszcze bardziej wpływać na emocje i odbiór video.

  • Ujęcia. Naciskaj i przytrzymaj ikonę nagrywania aż do uzyskania pożądanego efektu. Pamiętaj, że wszystkie ujęcia zapisują się na TikToku jako „robocze”, więc w każdej chwili możesz do nich wrócić. Jeśli natomiast chcesz nagrać siebie lub po prostu nie masz możliwości, by stać za ekranem telefonu, możesz skorzystać z timerów.

  • Różna prędkość nagrywania. Aby nieco zwolnić, bądź przyspieszyć obraz użyj suwaka na dole ekranu. Możesz także zmieniać kierunek kamery, używając funkcji odwracania.

  • Efekty specjalne oraz filtry. Pomogą zmienić styl filmu i nadać mu zupełnie innego charakteru. Zabawa narzędziami dostępnymi na TikToku i eksperymenty z formą pozwolą stworzyć jakościowy materiał, na który składa się zarówno dobrze opowiedziana historia, jak i sama jego produkcja.

Konkurs przeznaczony jest dla osób w wieku 20-35 lat, a już 11 maja upływa termin nadsyłania zgłoszeń. Warto poświęcić temu zadaniu nadchodzące kilka dni, bo zwycięzcę czeka nagroda 10 tys. zł, a trójkę finalistów także sesja mentoringowa z Moniką Brodką, Nataszą Parzymies i Curą oraz staż w Papaya Films.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.