Spotify Island pojawia się w wirtualnym świecie Roblox
To pierwsza marka streamingowa obecna na platformie gamingowej Roblox.
W nadchodzących tygodniach na Spotify Island ma pojawić się pierwsze tematyczne doświadczenie – K-Park, czyli hołd dla wywodzącego się z Korei Południowej nurtu zwanego K-Pop. W ramach inicjatywy marka nawiązała współpracę z takimi artystami jak Stray Kids i Sunmi. Część przychodów ze sprzedaży gadżetów Spotify trafi bezpośrednio do samych muzyków.
Platforma Roblox, mająca wielu użytkowników w wieku 17-24 lata (najszybciej rosnąca grupa w badaniu zrobionym w III kwartale ub. r.), wykazuje duże zainteresowanie branży muzyczną – z wzajemnością. W zeszłym roku podpisała umowy z BMG i Sony Music Entertainment oraz National Music Publishers Association. Z kolei w styczniu 2021 r. Warner Music Group dołączyła do wartej 520 mln dol. rundy inwestycyjnej H, inwestując w Roblox Corporation ośmiocyfrową kwotę. Na platformie odbyły się wirtualne koncerty takich gwiazd muzycznych jak Lil Nas X, 21 Pilots i David Guetta.
Przychody Roblox Corporation sięgnęły w 2021 r. niemal 2 miliardów dol. W czwartym kwartale 2021 roku firma firma miała ponad 49,5 miliona aktywnych użytkowników gier Roblox na całym świecie. Platforma online pozwala zarówno grać w gry, jak i dostarcza narzędzi do tworzenia własnych, z czego korzysta ponad 2 miliony deweloperów.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.