"Pierwszy klient" - ocena spotu DDB Warszawa i Dobro dla McDonald's
Spot oceniają Hubert Pałkiewicz, media & communication strategy director w Euvic Media (Euvic Performance) oraz Mirek Skotarczyk, head of strategy, Communication Unlimited,
Agencja – DDB Warszawa
Reżyser – Szymon Pawlik
Dom produkcyjny – Dobro
Postprodukcja – Rio
Dźwięk – Juice
Muzyka – Zeppy Zep
Digital production – HE
Dom mediowy – OMD
Dom produkcyjny – Dobro
Postprodukcja – Rio
Dźwięk – Juice
Muzyka – Zeppy Zep
Digital production – HE
Dom mediowy – OMD
Hubert Pałkiewicz, media & communication strategy director w Euvic Media (Euvic Performance)
Podoba mi się. Spot realizuje kilka celów, a co najważniejsze – jest przemyślany. Mamy przekaz czysto wizerunkowy: dbamy o każdego klienta i wprowadzenie, teaser do dalszej komunikacji, czyli promocji programu lojalnościowego. Funkcjonuje też jako podsumowanie akcji poszukiwania pierwszego klienta (a podsumowanie jest pretekstem do przekazu wizerunkowego). Wszystko dość ciekawie zmiksowane i opowiedziane, sentymentalny powrót do historii, okrągła rocznica, akcja poszukiwania pierwszego klienta, zaskoczenie (bo jest ich więcej niż jeden), a to staje się podstawą do uwiarygodnienia deklaracji marki, że każdy klient jest przez nią traktowany jak numer jeden.
Może to naiwne i ta przewrotność komunikatu jest banalna, ale dzięki temu, że ta historia sama się opowiada, w odbiorze ten banał się dematerializuje/nie materializuje. Zostaje w pamięci, ponieważ marka zamiast tylko nagradzać (tym zajmie się program lojalnościowy MojeM), buduje narrację i scenę dla wizerunku i wprowadzenia samego programu.
Mirek Skotarczyk, head of strategy, Communication Unlimited
Uśmiech i nostalgia – miks emocji, który zawsze dobrze działa. Nowa kampania McDonald's to ukłon w stronę milionów Polaków, którzy od 30 lat są klientami jednej z największych sieci gastronomicznych na świecie. To ukłon również w stronę pokolenia Polaków (a zwłaszcza warszawiaków) – 40- i 50-latków, którzy na pewno pamiętają ten dzień, kiedy McDonald’s otworzył swoją pierwszą restaurację w Warszawie. Bądź co bądź, pobiliśmy wtedy światowy rekord w liczbie transakcji w dniu otwarcia lokalu.
Komentarze