Marcin Sienkowski z OLX CMO Roku według "Media Marketing Polska"
Tytuł Marketera Roku przypadł firmie Maspex, a Marki Roku - Yope.
Maspex to nasz Marketer Roku, "sprawny biznesowo i marketingowo". Firmę nagradzamy przede wszystkim za regionalny rozwój, kolejne akwizycje, umiejętność zarządzania bogatym portfelem marek, a także udane przejęcie CEDC i wejście w segment alkoholi. "Można powiedzieć, że Maspeksowi należałby się tytuł marketera dekady, a nawet trzech – w ciągu 30 lat stał się największą prywatną firmą spożywczą w kraju, a teraz także jednym z głównych rozgrywających na rynku alkoholi" - czytamy w raporcie.
Yope to nasza Marka Roku, "światowy love brand z Polski", pierwszy tak młody brand nagradzany w raporcie. Doceniamy autorski pomysł, proekologiczną postawę i międzynarodową ekspansję. "Koncept oddaje filozofię jej założycieli – Karoliny Kuklińskiej--Kosowicz i Pawła Kosowicza, a także świetnie wpisuje się w globalny trend naturalnych kosmetyków i środków czystości. Twórcy marki doskonale wyczuli puls rynku, tworząc brand uniwersalny i ponadczasowy" - napisaliśmy.
Wyróżnienia przypadły markom: Electrolux, Frisco, Grupa CCC, Play i Wedel. Rozczarowaniem Roku określiliśmy niepewną przyszłość rozwoju marki Burger King w Polsce. Raport Marka i Marketer Roku zawiera także podsumowania największych segmentów marketingowych. Dostępny już jest w naszym sklepie: https://sklep.media.com.pl/produkt-1991