Wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 6,2 mld zł
Był to trzeci pod względem tempa rozwojowego wynik w historii od 2007 r.
Rynek reklamowy online jest na tyle dojrzały, że jego ogólny obraz nie uległ zmianie. Nadal dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo) z 47% udziału. Jest ona obecnie kluczowym motorem wzrostu – w badanym okresie wypracowała połowę wartości dodanej w porównaniu z analogicznym okresem roku wcześniejszego, a jej dynamika wyniosła 22%. Wzrost nakładów na wizerunkowe działania reklamowe – częściowo zamrożone w okresie pandemii (-12% w pierwszym półroczu 2020) – pozwolił tym samym na umocnienie reklamy graficznej na pozycji lidera.
Wśród kluczowych formatów wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+35%), które dynamicznie nadrobiły straty po roku 2020 (-8%). SEM utrzymuje jedną trzecią tortu reklamowego online, a jego wartość nadal wzrasta dwucyfrowo. Wysoki indeks wciąż osiągają też wszystkie kluczowe kanały sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, urządzeniach mobilnych oraz mediach społecznościowych.
Biorąc pod uwagę podział branżowy, ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Podium wygląda tak samo, a na pozostałych miejscach doszło jedynie do nieznacznych roszad.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.