Co nowego w social mediach (13)

Kolejną porcję nowości prezentuje Małgorzata Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Kultura jest napędzana przez ludzi i odnajduje swój wyraz w języku, dlatego marki powinny tworzyć treści, które będą atrakcyjne dla współczesnych odbiorców mediów społecznościowych. Aby temu sprostać muszą być na bieżąco ze zmieniającymi się potrzebami użytkowników. To, co może w tym pomóc, to udostępnione przez Mete spostrzeżenia, które pozwolą markom lepiej przygotować się do tworzenia reklam oraz zrozumieć i dostosować do zmieniających się oczekiwań konsumentów. Co więcej, wskazówki przygotował również LinkedIn, który mówi o kluczowych trendach według regionów oraz platforma Orberlo przedstawiająca statystyki odnośnie content marketingu. Wzrost TikToka zmusił inne platformy do skupienia się na wideo. Obecnie najwięksi gracze społecznościowi, w tym Instagram, Facebook, Snapchat i YouTube, mają dostępną funkcję krótkich filmów podobną do TikTokowych, a oferuje też funkcje tworzenia treści wideo na żywo. Instagram rozpoczął nawet testy pełnoekranowego wyświetlania treści w głównym kanale, co musimy przyznać, że jest bardzo istotną zmianą. Pytanie, czy użytkownicy tej aplikacji są na nią gotowi i czy nowość spotka się z ich aprobatą. A jak już wspomnieliśmy TikToku, to warto przyjrzeć się również zmianom i nowościom, które ostatnio wprowadził, a pojawiło się ich naprawdę sporo.

Meta pomaga marketerom poprawić skuteczność ich reklam

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, zmieniają się również trendy użytkowania i rodzaje treści najbardziej angażujących użytkowników. Zdaniem Mety, obserwujemy odchodzenie od perfekcji na rzecz kultury, która docenia to, co nieoszlifowane i prawdziwe. W najnowszym raporcie firmy YPulse, zajmującej się badaniem opinii konsumentów, stwierdzono, że 84% młodych konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „Lubię, gdy treści przekazywane przez marki nie są doskonałe”, a 79% badanych przyznaje, że jest "zmęczonych oglądaniem doskonałych zdjęć w reklamach". Zgodnie z tymi założeniami, Meta udostępniła sześć „kodów kulturowych”, które mogą pomóc markom tworzyć bardziej angażujące, naturalnie wyglądające treści, które będą przyciągać uwagę współczesnych użytkowników mediów społecznościowych. W spostrzeżeniach od Mety pojawią się m.in. informacje o tym, że marki, które rozumieją zmieniające się trendy podnoszą zasłonę sztuczności, przez chociażby pokazanie filmu za kulis / backstage. Warto więc przyjrzeć się tym trendom i zobaczyć czy wykorzystujemy je w swoich działaniach, czy może jednak nie i warto byłoby je wprowadzić. Cały materiał od Mety można znaleźć tutaj.

Instagram testuje pełnoekranowe wyświetlanie postów

Czasy treści w kształcie kwadratu odchodzą powoli w niepamięć. Instagram uruchomił wstępny test, który ma odmienić wygląd kanału, a mowa o pełnoekranowym wyświetlaniu treści. Aplikacja pracuje nad dostosowaniem swojego kanału do rolek, zważając na popularność tego formatu. W teście pełnoekranowego kanału głównego nadal będzie można korzystać z dolnego paska nawigacyjnego, aby uzyskać dostęp do zakładki odkrywania, rolek, zakupów i własnej strony. Ikony do przełączania kont, tworzenia postów, sprawdzania powiadomień i przeglądania wiadomości również będą znajdować się na górnym pasku. W przypadku Stories, Instagram potwierdził, że pozostaną one na górze kanału. Niektórzy użytkownicy zaczną oglądać zarówno zdjęcia, jak i filmy, które zajmują „więcej ekranu”. Zrzut ekranu udostępniony w tym momencie przedstawia post 9:16, który zajmuje większość wyświetlacza, naśladując stronę „Dla Ciebie” na TikToku, co więcej zdjęcia mają być automatycznie generowane tak, aby dopasowały się do nowego formatu w feedzie. Aplikacja poinformowała też, że w przyszłości rozważa wprowadzenia opcji formatowania postów na kanale. Jak przyjmie się to w praktyce? Wielu użytkowników jest przyzwyczajonych do aktualnego wyglądu Instagrama, więc ta zmiana będzie miała na pewno swoich zwolenników jak i przeciwników. Być może nie wszyscy odbiorcy będą zadowoleni z podobnego widoku podczas przeglądania treści, jak na TikToku. Musimy jednak poczekać, aż format ten zostanie wprowadzony w Polsce dla większej liczby użytkowników i obserwować, jak przyjmie się on wśród odbiorców Instagrama.

Przewodnik od TikToka na temat współpracy z twórcami

Współpraca z twórcami może być świetnym sposobem na zwiększenie nie tylko rozpoznawalności marki, ale również sprzedaży, dlatego warto znać najlepsze praktyki współpracy z influencerami. TikTok udostępnił przewodnik, w którym wskazuje, jak pracować z twórcami, jakie narzędzie wykorzystywać oraz jak tworzyć kampanie. Raport App Annie Mobile Forecast 2022 pokazuje, że TikTok jest na dobrej drodze, aby przekroczyć 1,6 miliarda użytkowników w 2022 roku, potencjalnie wyprzedzając Instagrama. Cały przewodnik dostępny tutaj.

Rusza specjalny program dla twórców TikToka

TikTok wprowadza nowy program pod nazwą „TikTok Pulse”, który umożliwi reklamodawcom umieszczanie reklam obok najpopularniejszych treści w aplikacji, a także zapewni twórcom nową ścieżkę dzielenia się przychodami, bez konieczności samodzielnego zawierania osobnych umów z marką. Jak ma to wyglądać w praktyce? Dzięki TikTok Pulse marki będą mogły umieszczać swoje reklamy obok klipów TikTok, które znajdują się wśród 4% najlepszych w danym dniu. TikTok oferuje 12 kategorii Pulse, w których marki będą mogły umieszczać swoje reklamy obok najbardziej odpowiednich kulturowo treści. Te kategorie obejmują ulubione materiały, od urody i mody po gotowanie i gry, a także wiele innych branż, w które społeczność TikTok uwielbia się angażować. W programie mogą wziąć udział twórcy i wydawcy mający minimum 100 tys. obserwujących. Dzięki temu najpopularniejsi twórcy TikToka będą mogli teraz zarabiać w aplikacji, co jest trochę podobne do programu partnerskiego na YouTube. TikTok Pulse ruszy w czerwcu w Stanach Zjednoczonych, a jesienią zostanie rozszerzony na inne kraje.

TikTok wprowadza nową zakładkę „Znajomi”, zastępując „Odkryj”

Być może niektórzy już zauważyli tę zmianę w swoich zakładach na TikToku. Karta „Odkryj” została zamieniona na kartę „Znajomi”, która pokazuje treści publikowane przez obserwowane profile, a nie jak dotychczas - najpopularniejsze w aplikacji. Karta „Znajomi” wyróżnia posty od obserwujących, tych, których obserwujemy, konta, które obserwujemy. Karta motywuje użytkownika również do nawiązanie kontaktu z większą liczbą osób, w celu rozszerzenia interakcji w aplikacji m.in. monitem „Połącz się ze znajomymi z Facebooka”. Odkrywanie na TikToku wcześniej było w dużej mierze zasilane przez kanał „Dla Ciebie”. TikTok musiał także zauważyć, że większość ludzi przeprowadza określone wyszukiwania za pomocą ikony lupy w prawym górnym rogu głównego kanału, a nie korzystając z zakładki „Odkryj”. Nadal więc będzie można wyszukiwać interesujące nas tematy, dźwięki, live’y czy hashtagi, jednak odbywać się to będzie już tylko za pomocą lupy, znajdującej się w lewym górnym rogu w aplikacji.

LinkedIn dostarcza nowych informacji na temat kluczowych trendów w regionie

LinkedIn uruchomił nowy zasób, wspomagający marketerów w wejściu na rynki międzynarodowe. Przewodnik zawiera szereg szczegółowych informacji dotyczących regionu, w tym wstępne przeglądy danych dla USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Azji Południowo-Wschodniej i Australii. W krotce mają do nich dołączyć kolejne destynacje. Pokazywane statystyki obejmują m.in. zasięgi lokalnych odbiorców na LinkedIn, najszybciej rozwijające się branże czy najskuteczniejsze formaty reklam.. Spostrzeżenia przygotowane przez LinkedIn można znaleźć tutaj.

Statystyki content marketingu, które każdy marketer powinien znać w 2022 roku

 Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji treści, które są atrakcyjne i przydane dla odbiorców oraz które pozwolą zbudować marce szczególną więź z użytkownikami, zawarcie długoterminowej relacji, zaufania, lojalności oraz pozyskanie stałego grona klientów. Warto zastanowić się nad działaniami content marketingowymi, jeżeli do tej pory nie są one prowadzone. Przed podjęciem takich działań, warto zwrócić uwagę na statystyki i trendy, które przygotowała firma Oberlo. Obejmują one m.in. tematy, takie jak: skuteczność content marketingu, mierzenie marketingu treści, najczęściej osiągany cel content marketingu czy budżet na content marketing. Całą ikonografikę spostrzeżeń na temat content marketingu, można znieść tutaj.

Pinterest uruchamia nową aplikację „TV Studio”

Pinterest nadal rozwija ofertę wideo, tym razem przez uruchomienie nowej, oddzielnej aplikacji „Pinterest TV Studio”. Została ona zaprojektowana tak, aby umożliwić twórcom transmisji na żywo ulepszenie ich konfiguracji transmisji live czy dać możliwość korzystania z wielu kamer czy ulepszonych narzędzi do edycji. Nowa aplikacja ma być dostępna zarówno dla urządzeń z systemami iOS oraz Android, ale dla ograniczonej liczby twórców. Aplikacja jest dostępna nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Jest również możliwa do pobrania w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Kanadzie i Australii. Firma nie ogłosiła debiutu aplikacji — być może dlatego, że nie jest ona obecnie powszechnie dostępna dla wszystkich. Z niecierpliwością czekamy na moment, kiedy i na polskim rynku pojawią się te wszystkie nowości.

Meta zapowiada nowe narzędzia do przesyłania wiadomości biznesowych

Meta ogłasza kilka nowych opcji, które usprawnią sposób, w jaki małe firmy kontaktują się z klientami i identyfikują lepszej jakości leady. Nowości jakie wprowadza gigant to np. ulepszone tworzenie reklam w WhatsApp. Aby ułatwić wprowadzanie tych reklam, aplikacja wkrótce umożliwi tworzenie pełnej reklamy bezpośrednio z aplikacji WhatsApp Business. Usprawni to proces małym firmom, które chcą znaleźć nowych klientów i rozwijać się. Dodatkowo pojawią się rozszerzenia narzędzia do generowania leadów i pozyskiwania klientów, takie jak: filtrowanie potencjalnych klientów za pomocą formularzy błyskawicznych, większa elastyczność (gdzie testowane są bardziej elastyczne i spersonalizowane formularze błyskawiczne, który pozwolą firmom dodawać wizualizacje i treści do formularza) czy możliwość oferowania przez firmy trafnych treści osobom, które wypełnią formularz błyskawicznych reklam. Oznacza to, że firmy będą mogły zapewnić dodatkowe zasoby (np. pobranie broszury dotyczącej samochodu lub ceny produktu) bezpośrednio z formularza reklamy wiodącej, bez przekierowywania na swoją stronę internetową. Kolejną nowością jest łączenie wiadomości WhatApp ze skrzynką odbiorczą Meta Business Suite, gdzie do tej pory można było w tym miejscu zarządzać wiadomościami tylko z Instagrama i Messengera. Ostatnia, jednak nie mniej ważna nowość, to testowanie możliwości wysłania prośby przez użytkownika o wycenę danego produktu czy usługi na Instagramie. Ten bezpłatny produkt ma pozwolić firmom umieścić przycisk „Pobierz wycenę” na swoim profilu na Instagramie i użyć naklejek „Poproś o wycenę” w Stories. Za pomocą tego przycisku lub naklejki Stories, firmy mogą skonfigurować niestandardowe pytania, które należy zadać klientom przed rozpoczęciem rozmowy. Wypełniając ten krótki kwestionariusz, ludzie mogą łatwo i szybko poprosić firmę o wycenę.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

 

 

 

 

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.