Klarna uruchamia opcję wirtualnych zakupów

Nowa usługa szwedzkiego fintechu ma integrować to co najlepsze w zakupach stacjonarnych z doświadczeniem online.

Nowa usługa uruchomiona przez szwedzką firmę będącą połączeniem banku detalicznego, dostawcy usług płatniczych i aplikacji zakupowej umożliwia konsumentom bezpośrednie połączenie poprzez czaty na żywo i rozmowy wideo z ekspertami w sklepie, od których mogą w czasie rzeczywistym uzyskać porady na temat interesujących ich produktów. Narzędzie, jak przekonuje Klarna, kładzie nacisk na interakcję z kupującymi i pozwala nią lepiej zarządzać w punktach styku klient – sklep, dzięki czemu klienci są bardziej zaangażowani podczas zakupów, rośnie ich lojalność względem marki oraz rzadziej dokonują zwrotów.

Usługa była dotąd aktywna w sklepach internetowych ponad 300 marek, takich jak Nespresso, Levi’s oraz Hugo Boss. Teraz będzie dostępna dla wszystkich ponad 400 tys. e-sprzedawców współpracujących globalnie z Klarną. Wprowadzenie do oferty szwedzkiej firmy usługi wirtualnych zakupów to efekt ubiegłorocznego przejęcia platformy zakupów społecznościowych Hero. Z analiz Hero wynika, że po rozmowie online z ekspertem w sklepie konsumenci są aż do 21 razy bardziej skłonni do dokonania zakupu, niż ma to miejsce, gdy nie korzystają z takiego wsparcia.

– Dzięki virtual shopping odtwarzamy doświadczenia zakupowe ze sklepów stacjonarnych, polegające na otrzymaniu spersonalizowanej porady od eksperta, i przenosimy je do świata online. Teraz dzięki tej opcji wszyscy nasi partnerzy handlowi na całym świecie będą mogli “ożywić” swoje sklepy internetowe i zbudować trwałe relacje z klientami – przekonuje David Sandström, CMO w Klarna (na zdjęciu).

Od teraz wirtualne zakupy z Klarną są dostępne na 18 rynkach, w tym w Polsce. Klarna działa łącznie na 45 rynkach na świecie, a wycena na poziomie ponad 45 miliardów dol. plasuje firmę wśród najcenniejszych prywatnych fintechów w skali globalnej.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.