Research Partner: 19% Polaków chce całkowitego zakazu OOH

Prawie połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe (49% wskazań).

W dniach 13-16 maja 2022 r. firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie opinii Polaków na temat reklamy zewnętrznej, widywanej codziennie na ulicach, elewacjach budynków lub przy placówkach handlowych. Prawie połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe (49% wskazań). Za takim rozwiązaniem opowiadają się głównie osoby po 55. roku życia (54%), mieszkające w dużych aglomeracjach miejskich (powyżej 500 tys. mieszkańców – 59%) oraz mające wykształcenie wyższe (56%).

Zdecydowanie krytyczny stosunek do outdooru ma 19% respondentów, którzy chcieliby całkowitego zakazu tej formy reklamy (aż 27% z wykształceniem pomaturalnym). Tylko 14% badanych uznało, że w tej kwestii powinna panować dowolność tak jak dotychczas. W tej grupie dominuje młodzież w wieku 18-24 lata (20%) oraz mieszkańcy małych miasteczek (20-100 tys. mieszkańców – 18%). Co piąty Polak nie ma zdania na ten temat.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.