Co nowego w social mediach (15)

W dzisiejszym zestawieniu nowości ze świata social mediów m.in. kilka świeżych informacji na temat TikToka. Zaprasza jak co tydzień Małgorzata Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics.

TikTok wprowadza funkcję reklamową, mającą na celu uznanie twórców, którzy kreują trendy na platformie. Natomiast SentiOne umożliwia monitorowanie treści znajdujących się na TikToku, co może być idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się na tej platformie. Będąc w temacie analizy treści, YouTube dodaje kartę „Content” i tym samym ulepsza swoje narzędzia monitorowania, aby zapewnić pełniejszy wgląd w indywidualne wyniki każdego typu filmów. Z kolei Snapchat wprowadza opcję wyświetlania aukcji pochodzących z eBay, dzięki czemu użytkownicy będą mogli w swoich Snapach prezentować naklejkę z produktem pochodzącym z aukcji na eBay. A jak wygląda sprawa w przypadku live commerce na polskim rynku? Na to pytanie odpowiada raport przygotowany przez Inquiry, którego wyniki mogą pomóc w planowaniu strategii marketingowych.

Snapchat z nową opcją wyświetlania aukcji eBay w Snaps

Snapchat ma już w swojej ofercie możliwość wyświetlania aukcji produktów z Amazona, a teraz przyszła pora na kolejną współpracę. Platforma ogłosiła nową integrację z eBay, która umożliwi użytkownikom udostępnianie aukcji eBay w Snaps. Jak będzie to wyglądać? Podczas przeglądania przedmiotu w aplikacji eBay, użytkownik będzie mógł udostępnić ten produkt w swoich Snapach i Snap Stories, a aukcja będzie wyświetlana jako naklejka, którą będzie można nałożyć na swój post. To kolejny krok w kierunku rozszerzonego eCommerce dla Snapa, a każda taka nowość pomaga budować nawyki zakupowe w aplikacji. Opcja jest dostępna również w Polsce, zarówno dla iOS i Android.

YouTube ulepsza opcję analizy w YouTube Studio

Platforma stara się zapewnić pełniejszy wgląd w indywidualne wyniki każdego typu treści, dzięki ulepszonym opcjom analizy w YouTube studio, ponieważ filmy krótkometrażowe oraz transmisje na żywo cieszą się coraz większym zainteresowaniem twórców i przynoszą im znaczące wyniki. Wkrótce karty „Reach” i „Engagement” w YT Studio zostaną zastąpione nową kartą „Content”, która umożliwi wyświetlanie oddzielnych danych dotyczących filmów, filmów krótkometrażowych, transmisji na żywo i postów. Treści w krótkich formach są obecnie trendem, a krótkie filmy w YouTube mają już 30 miliardów wyświetleń dziennie, dlatego twórcy chcą wiedzieć, jaki rodzaj ich treści przyczynia się do ogólnego wzrostu ich kanału. Takie dane będą teraz łatwo dostępne w YT Studio, jednocześnie w dalszym ciągu będzie można wyświetlać zbiorcze wyniki na karcie „Wszystkie”. Można również uzyskać bardziej zaawansowane dane, przechodząc do „ Advanced Mode”, który znajduje się w prawym, górnym rogu. W tej sekcji możemy dowiedzieć się m.in. jaki był czas oglądania w transmisjach na żywo. Warto również zauważyć, że karty treści pojawią się tylko wtedy, gdy użytkownik prześle tego typu wideo. Jeśli nigdy nie prowadzono transmisji na żywo w YouTube, twórca nie zobaczy karty „Live”, podobnie jak w przypadku „Shorts”. YouTube twierdzi, że zaktualizowana karta YouTube Studio zostanie udostępniona wszystkim twórcom na komputerach, Androidzie i iOS w ciągu najbliższych kilku tygodni.

TikTok z nową funkcją reklamową

 TikTok uruchamia nowy program „Branded Mission” dla twórców, ponieważ chce ułatwić twórcom zarabianie na swoich klipach. To kolejne rozwiązanie po TikTok Pulse (o którym możecie przeczytać w poprzednim artykule tutaj), które będzie wykorzystywało treści twórców i nagradzało ich. „Branded Mission” ma umożliwić twórcom branie udziału w wyzwaniach związanych z treściami marek, a następnie marka będzie mogła wybierać spośród przesłanych treści klipy do ich akcji promocyjnych. Jak wyjaśnia TikTok, program ten ma ułatwić markom czerpanie z kreatywnej mocy społeczności TikToka i współtworzenie autentycznych markowych treści. Branded Mission to rozwiązanie reklamowe, które umożliwi reklamodawcom pozyskiwanie ciekawych treści od twórców TikToka, a następnie przekształcać je w reklamy. Z informacji wynika, że marki będą mogły publikować wyzywania dla twórców posiadających 1 tys. obserwujących, spośród których wybiorą najciekawsze filmy, które wykorzystają w sowich działaniach reklamowych. Wybrani twórcy będą otrzymywać wynagrodzenie, o którym wcześniej marka poinformuje. Opcja Branded Mission jest obecnie w fazie testów, na ten moment jest dostępna dla marek na kilkunastu rynkach na całym świecie. Funkcja zostanie udostępniona na kolejnych rynkach pod koniec 2022 r.

Live Commerce w Polsce – badanie Inquiry

Live commerce na świecie jest już bardzo popularne, natomiast w Polsce to pojęcie nie jest jeszcze tak szeroko znane. Popularność zakupów live commerce wzrosła w czasie pandemii aż o 76% (średnia światowa) wobec okresu sprzed COVID-19. W Europie wzrost ten osiągnął nawet 86%. Po wyjaśnieniu tego terminu 71% badanych odpowiedziało, że słyszeli o takiej formie zakupów, a 60% przynajmniej raz uczestniczyło w takiej transmisji. Mimo że dokonywanie zakupów za pośrednictwem live commercie w Polsce nie jest zbyt popularne, ma duży potencjał. Jak wynika z badania, 82% osób, które zdecydowało się na takie zakupy, jest zadowolona, zaś 2/3 deklaruje, że będzie dokonywać tego typu zakupów w przyszłości. Co warto zauważyć, inne formy zakupów w social mediach są bardziej popularne, ponieważ 40% Polaków przynajmniej raz dokonało zakupu w mediach społecznościowych w innych sposób niż przez transmisje online. Zdecydowanie najczęściej zakupy te dokonywane były za pośrednictwem Facebooka (82% spośród kupujących). Produkty, które w mediach społecznościowych kupowane są najczęściej (w formie

innej niż live commerce) to odzież dla dorosłych, obuwie i akcesoria, odzież i artykuły dla dzieci oraz kosmetyki i perfumy. Warto zapoznać się z całym raportem, dzięki któremu możemy dowiedzieć się więcej m.in. o użytkownikach, którzy chętniej kupują w social mediach, co pozwoli na doprecyzowanie grupy odbiorców do jakiej marka chce dotrzeć. Ważne, aby przemyśleć swoje działania w przyszłości i zastanowić się, czy dana marka nie powinna zacząć działać w live commerce, który być może z czasem będzie stawał się coraz popularniejszą formą zakupowa.

Cały raport do pobrania tutaj.

Instagram testuje nowy interfejs Stories

W ciągu ostatnich kilku tygodni Instagram testował nowy interfejs prezentacji Stories, który zasadniczo ukrywa posty Stories po określonej liczbie klatek. Niektóre Stories mają być wyświetlane tylko przez pierwsze trzy klatki wraz z małym monitem „Pokaż wszystko” w lewym górnym rogu ekranu. Może to oznaczać, że jeśli użytkownik opublikuje więcej niż trzy klatki w swojej relacji, te późniejsze będą znacznie mniej widoczne. Może to znaczenie wpłynąć na spadek liczby wyświetleń jak i zasięgu, ponieważ większość z użytkowników prawdopodobnie nie będzie rozwijała dalszej części Stories, aby zobaczyć wszystko, tylko po prostu je ominie. Instagram informuje, że „Ta funkcja jest na wczesnym etapie rozwoju i testowania z bardzo małym odsetkiem osób”. Nie pozostaje nic innego, jak czekać na dalszy rozwój wydarzeń.

Źródło: Socialmediatoday

TikTok dodaje nowe narzędzia, aby umożliwić użytkownikom przypisywanie autorów trendów

Jednym z elementów, który był krytykowany na tej platformie, to brak uznania twórców trendów, którzy tworzą je na TikToku. Jak wyjaśnia TikTok: „Inspiracja może pochodzić z dowolnego miejsca i ważne jest, aby twórcy byli wyposażeni w odpowiednie narzędzia, które pozwolą TikTokowi nadal być miejscem, w którym kreatywność jest celebrowana i indywidualnie przypisywana”. W praktyce ma wyglądać to tak: po przesłaniu klipu wystarczy dotknąć nowej ikony „wideo”, aby móc dodawać tagi wideo. W tym miejscu można będzie wybrać film, który wcześniej został przez użytkownika polubiony lub opublikowany, albo taki, w którym użyto tego samego dźwięku, co przesłany film. Tag wideo zostanie następnie dodany jako wzmianka w podpisie, wskazująca pierwotnego twórcę. Na ten moment opcji tej nie ma jeszcze w Polsce.

SentiOne wprowadza możliwość monitorowania TikToka

SentiOne wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, dodając do serwisu możliwość monitorowania TikToka, co dla wielu osób może być bardzo przydatnym narzędziem do planowania swoich przyszłych publikacji i strategii na tej platformie. Jakie dane będzie można analizować? Będą to komentarze, hashtagi, opisy filmów oraz treści sponsorowane. Oznacza to, że użytkownicy SentiOne będą mogli w czasie rzeczywistym przyglądać się dyskusjom na dowolny temat w komentarzach czy opisach filmu na TikToku, a co za tym idzie? Rozwiązanie to pozwoli być na bieżąco z nowymi trendami. Sam TikTok oferuje statystki, takie jak liczbę followersów, wyświetleń, komentarzy czy udostępnień, jednak decydowanie są to okrojone dane, dlatego dodatkowo warto skorzystać z możliwości, jakie daje nam SentiOne. Co więcej, narzędzie SentiOne jest w stanie wykrywać kontekst i ton wypowiedzi, czy był on pozytywny, negatywny bądź neutralny. Warto wiedzieć, że monitorować można również inne kanały takie jak m.in. Facebook, YouTube czy Instagram. To bardzo przydatna opcja do strategii komunikacji, nie tylko na TikToku. Jeżeli szukacie dodatkowych narzędzi, które pozwolą zorganizować i pomóc Wam przy zarządzaniu contentem, zapraszamy na nasz najnowszy film na TikToku tutaj. Pokazujemy w nim, jak ułatwić zarządzanie treściami i publikacjami w social mediach.

Aby dowiedzieć się więcej, jak monitorować TikToka w SentiOne kliknij tutaj.

Czy seniorzy lubią zakupy online i nowoczesne sposoby płatności?

Fundacja Kobiety e-biznesu przeprowadziła badanie wśród osób powyżej 60 roku życia, aby dowiedzieć się jakie mają oni doświadczenia z zakupami online. Wyniki pokazują, że aż 86% badanych seniorów codziennie korzysta z Internetu, a 65% dokonuje zakupów w Internecie przynajmniej raz w miesiącu. Można zauważyć, że seniorzy są bardziej zaawansowani technologicznie, niż moglibyśmy się tego spodziewać. Najbardziej znaną marką wśród tej grupy jest Allegro, a połowa z nich rozpoznaje platformy takie jak empik.com, rossmann.pl czy mediaexpert.pl. Współczesne pokolenie seniorów chętnie korzysta z metod płatności takich jak szybkie przelewy, czy BLIK. Z badania wynika, że najważniejszym czynnikiem podczas dokonywania zakupów jest bezpieczeństwo płatności, jednak ważne dla nich jest również aspekt graficzny m.in. czytelne opisy, wyraźne zdjęcia, intuicyjna strona, aby mogli oni w prosty sposób wyszukać produkty. Badanie pokazuje, że pojawia się nowe zjawisko jakim są „cyfrowi seniorzy”, którzy potrafią świadomie i sprawnie posługiwać się narzędziami w świecie online. Warto więc wziąć pod uwagę również i tę grupę w swoich działaniach i zadbać o przygotowanie oferty specjalnie pod ich potrzeby. Z całym raportem można zapoznać się tutaj.

Meta przedstawia powiadomienia cykliczne, czyli automatyczne wiadomości

Firmy wkrótce będą mogły wysyłać cykliczne powiadomienia do użytkowników na Messengerze, którzy zdecydują się na otrzymywanie wiadomości, z monitami z góry określającymi ich częstotliwość. Firmy będą mogły wysyłać powiadomienia o sprzedaży, aktualizacje, biuletyny – praktycznie wszystko, co im się podoba, z trzema opcjami częstotliwości: dziennej, tygodniowej i miesięcznej, aby firmy mogły dotrzeć do klientów w dowolnym momencie ich podróży. Firmy mogą tworzyć spersonalizowane wiadomości dotyczące wybranego przez siebie tematu, na przykład sklep obuwniczy może powiadamiać klientów, gdy ich rozmiar jest ponownie dostępny. Powiadomienia cykliczne to nowa, opcjonalna funkcja premium, za którą w przyszłości Meta zamierza pobierać opłaty od firm. Na podobnej zasadzie działają powiadomienia push, które zazwyczaj są rozliczane miesięcznie a ich cena jest zależna od wolumenu bazy. Pytanie jak meta podejdzie do rozliczania swojej nowej funkcji? Opcja ta jest obecnie dostępna dla wszystkich firm korzystających z platformy Messenger w ramach bezpłatnego okresu próbnego.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.