Co nowego w social mediach (16)

Wiemy, jak ważne w dzisiejszym internetowym środowisku jest bezpieczeństwo. Marki również zaczynają coraz bardziej dbać o tę kwestię. Zapraszamy do lektury kolejnego odcinka cyklu o nowościach w social mediach, który przygotowuje Małgorzata Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Meta wprowadza aktualizację swojej polityki prywatności, dzięki czemu użytkownicy będą mogli lepiej zrozumieć ich podejście do bezpieczeństwa danych osobowych. Z kolei TikTok wprowadza opcję „Informacje o tej reklamie”, z której użytkownicy dowiedzą się, dlaczego dana reklama została im wyświetlona oraz będą mogli zmienić swoje preferencje dotyczące personalizacji reklam. Marki chcą wykorzystywać potencjał różnych platform, ale nie zawsze wiedzą, jak robić to dobrze. Na przykład na to pytanie odpowiada poradnik przygotowany przez Reddit, w którym zostały przedstawione najlepsze praktyki i rozwiązania, które pomagają lepiej zrozumieć funkcjonowanie tej platformy. TikTok również udostępnia swoje insighty, które wyjaśniają, jak marki wykorzystując organiczne treści twórców, mogą zwiększyć zasięgi swoich działań reklamowych. Jeżeli jesteście w trakcie planowania strategii dla swoich marek czy produktów, warto przyjrzeć się badaniom, które pokazują, czego tak naprawdę odbiorcy oczekują od marek oraz influencerów działających w social mediach.

Reddit dzieli się wskazówkami na temat treści reklamowych

Być może niewiele osób zastanawiało się nad potencjałem Reddita w swoich działaniach marketingowych, jednak warto wziąć pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników dziennie na tej platformie, a wynosi ona aż 52 miliony. Reddit przygotował szereg wskazówek, które mają pomóc markom lepiej zrozumieć tę platformę i zasady publikacji treści na niej. Przegląd najlepszych praktyk jest dostępny tutaj. Powstał rówież webinar na temat tego, jakie treści działają najlepiej na tej platformie, jak często zmieniać kreację w swoich reklamach oraz jakie są najlepsze praktyki z prawdziwymi przykładami reklam na Reddicie. Webinar można obejrzeć tutaj.

Meta zaktualizowała swoją politykę prywatności

Nowa polityka prywatności, wcześniej znana jako „Polityka dotycząca danych”, ma na celu zapewnienie większej jasności na temat rodzaju informacji, które firma gromadzi, wykorzystuje i udostępnia. Zaktualizowana Polityka prywatności, która wejdzie w życie w lipcu, ma dokładniej wyjaśniać kwestię bezpieczeństwa danych osobowych. Bardziej ilustracyjne przykłady pomogą użytkownikom w kontekście różnych scenariuszy, w których ich dane mogą być wykorzystywane. Warto również zauważyć, że zaktualizowana Polityka prywatności Meta dotyczy tylko Facebooka, Instagrama i Messengera. Nie obejmuje m.in. WhatsApp, Workplace czy Messenger Kids. Tutaj możesz sprawdzić zaktualizowane dokumenty dotyczące zasad Meta.

Snapchat dodaje „wspólne historie”

Rosnący trend tworzenia wspólnych treści spowodował, że również i Snapchat wprowadził nową opcję zwaną „Shared Stories”. Umożliwia ona użytkownikom zapraszanie innych twórców do współtworzenia ich Story za pomocą własnych ujęć. Dzięki nowej funkcji Shared Stories użytkownicy, którzy zostali dodani do grupy, mogą również dodawać swoich znajomych, aby ułatwić całej grupie udział w zabawie. Podobnie, jak w przypadku zwykłej treści, Snapy wysłane do udostępnionej historii są usuwane po 24 godzinach. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Snap powiadomi również użytkowników, jeśli dołączyli do udostępnionej historii z kimś, kogo zablokowali. W przypadku marek może to również pomóc w ułatwieniu współpracy z influencerami lub wzmocnieniu zaangażowania społeczności za pomocą zaproszenia UGC.

TikTok dzieli się nowymi spostrzeżeniami na temat skutecznych akcji promocyjnych w aplikacji

Jak donosi TikTok, odbiorcy tej aplikacji preferują marki, które pokazują, że rozumieją, jak tworzyć i korzystać z platformy. Widzowie bardzo ufają twórcom, przynoszą oni autentyczność i są lubiani – a marki, które z nimi współpracują, korzystają z tego. TikTok zaleca strategię „Always Engaged”, która wykorzystuje organiczne i płatne treści, a także proponuje współpracę z twórcami, aby pomóc markom w osiągnięciu ich celów biznesowych. To zintegrowane podejście pozwala markom być dynamicznym, zaangażowanym i aktywnym na platformie, co prowadzi do wzrostu ich rozpoznawalności. Gdy użytkownicy są narażeni na zarówno płatne, jak i organiczne treści od marek, reklamy są postrzegane jako mniej inwazyjne i nie przeszkadzają im w korzystaniu z TikToka. Warto więc zastanowić się nad łączeniem swoich treści płatnych z organicznymi we współpracy z twórcami, może być to dobry kierunek, aby dotrzeć do większej grupy odbiorców.

TikTok z nową funkcją zwiększającą przejrzystość reklam

Już niebawem użytkownicy TikToka będą mogli sprawdzać, dlaczego widzą daną reklamę podczas korzystania z aplikacji. Bezpieczeństwo użytkowników staję się coraz ważniejszą kwestią dla topowych aplikacji. Funkcja „Informacje o tej reklamie” ma zwiększyć przejrzystość praktyk reklamowych i pozwolić społeczności TikToka zrozumieć więcej na temat personalizacji reklam. Dzięki tej opcji, użytkownik będzie mógł kliknąć w dowolną reklamę i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą. Jak to będzie działać w praktyce? Nową funkcję będzie można znaleźć, klikając w opcję „Udostępnij”, znajdującą się w prawym, dolnym rogu reklamy. Dziękitej opcji, m.in. uzyskamy dostęp do ustawień personalizacji reklamy czy zapoznamy się z parametrami, które zostały wykorzystane do wyświetlania nam danej reklamy np. wiek przypisany do konta danego użytkownika. Funkcja „Informacje o tej reklamie” dostępna jest już w Europie, a w najbliższych tygodniach korzystać będzie mogła z niej społeczność TikToka na całym świecie. Warto dodać, że podobna opcja jest również na Facebooku, więcej o niej możecie się dowiedzieć na naszym TikToku klikając tutaj i tutaj.

Czy ufamy influencom? Badanie LB Relations i SW Research

Jak wynika z badań LB Relations i SW Research przeprowadzonego na Polakach, influencerzy są na końcu listy najbardziej darzonych zaufaniem profesji w polskim społeczeństwie. Z czego może wynikać tak niski poziom zaufania? 41% badanych twierdzi, że wpływ na to ma przesadna lub nachalna prezentacja produktu, 35% mówi o kontrowersyjnym i wulgarnym materiale a także o rozwlekłej treści posta. Dosyć ważną kwestią jest również zbyt duża częstotliwość sponsorowanych treści oraz nieprofesjonalna estetyka. Wyniki pokazują, że omijamy influencerów, którzy dodają natarczywe reklamy, gdzie współprace reklamowe przesłaniają pierwotny przekaz kanału oraz twórców, którzy byli częścią medialnej afery. Spadek zaufania do influencerów można zauważyć w gronie osób w wieku 25-34 o 4 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniego roku. Analizując wyniki badań, zauważyć można zwiększający się poziom zaufania do twórców internetowych, wraz ze wzrostem wieku odbiorcy treści. U influencerów użytkownicy poszukują walorów estetycznych publikowanych zdjęć i filmów (38%), a także akcji promocyjnych m.in. kodów rabatowych (31%). Jak wygląda kwestia dotycząca marki i influencerów? 3 na 10 internautów zaczęło obserwować markę reklamowaną przez influencera, a 2 na 10 internautów po nawiązaniu współpracy z ich ulubioną marką, zaczęło obserwować danego influencera. Ważne jest, aby brać pod uwagę wiele aspektów przy doborze twórców internetowych do kampanii oraz analizować badania dostępne na rynku odnoszące się do influencerów. Pozwoli nam to dowiedzieć się, czego oczekują nasi odbiorcy, co preferują, a co im się nie podoba, a takie informacje mogą być dla marek bardzo cenne.  

Miniwitryna „Twitter Create” podkreśla możliwości zarabiania przez twórców

Wiele platform w ostatnim czasie stara się, aby ich najbardziej kreatywni twórcy publikowali atrakcyjne treści w ich aplikacjach. Tym razem Twitter uruchomił nową mini stroną Twitter Creater, która będzie zawierać szereg wskazówek, spostrzeżeń i przykładów, aby pomóc twórcom zmaksymalizować ich działania na Twitterze. Nowa witryna zawiera określone sekcje dla twórców z różnych branż. Przykładowo, klikając w zakładkę „Podcasters”, zostaniemy przeniesieni na stronę z poradami, jak promować program, w tym z notatkami na temat konkretnych produktów Twittera, z których można skorzystać. Witryna zapewnia ciekawy przegląd różnych sposobów zarabiania na Twitterze w dziewięciu różnych kategoriach m.in. branży sportowej, gamingowej czy muzycznej. Dla osób, które chciałby poznać lepiej Twittera i jego możliwości, to dobra okazja, ponieważ można tutaj znaleźć wiele inspiracji oraz wyjaśnienia wszystkich produktów dostępnych w aplikacji, w jasny i konkretny sposób.Możecie zapoznać się ze stroną klikając tutaj.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.