Wyjątkowe rzeczy dla wyjątkowych słuchaczy

Box 357 jest obok anteny, social mediów i komunikacji na platformie Patronite kolejnym miejscem, które pozwala nam budować i zacieśniać więź ze stałymi słuchaczami - mówi Julia Kohman, dyrektor marketingu i sprzedaży Radia 357.

Działalność Boksu 357 - miejsca związanego z Radiem 357, które chce być czymś więcej niż kolejnym e-sklepem - zaczęła się w czerwcu 2021 r. Najpierw były kubki, wykonane ręcznie w Fabryce Porcelany AS Ćmielów. Do kubków oczywiście przyda się kawa, zwłaszcza, że swej miłości do tego napoju nie kryje Marek Niedźwiecki, jedna z czołowych postaci Radia 357. Popularny "Niedźwiedź" wraz z innym dziennikarzem Radia 357 Krystianem Hanke wzięli zresztą udział w wypalaniu kawy w rzemieślniczej palarni KawePale. 

Jednym z większych sukcesów w historii Boksu 357 okazała się współpraca z łódzką firmą odzieżową Pan Tu Nie Stał, znaną z wysokiej jakości produktów i mrugania okiem do słusznie minionych czasów. - Pamiętam, że gdy powiedzieliśmy o 3 tys. sztuk koszulek, które chcemy zamówić, twórca tej marki spojrzał na nas z niedowierzaniem - wspomina Julia Kohman, dyrektor marketingu i sprzedaży Radia 357 (na zdjęciu). - Już po sukcesie tej akcji zdradził, że spodziewał się sprzedaży na poziomie raczej 300 sztuk, ale zdecydował się na współpracę, ponieważ bardzo lubi nasze radio :-) Ostatecznie sprzedało się ponad 8 tysięcy koszulek.

Pojawiające się w Boxie przedmioty są powiązane z tym, co można usłyszeć na antenie i aktywnie promowane przez dziennikarzy stacji w mediach społecznościowych. Wiadomo, że słuchacze chętnie założą to, co noszą Katarzyna Borowiecka, Michał Gąsiorowski czy Marcin Łukawski. - Charakter produktów pasuje do tego, jaką antenę i społeczność tworzymy, np. promujemy polską młodą muzykę na antenie, a w boksie oferujemy polskie produkty z małych firm i manufaktur - podkreśla Kohman.

Box 357 jest obok anteny, social mediów i komunikacji na platformie Patronite kolejnym miejscem, które pozwala nam budować i zacieśniać więź ze stałymi słuchaczami.

- Z propozycją współpracy zgłasza się do nas bardo dużo firm, praktycznie codziennie, ale wybierając partnerów zwracamy uwagę, czy dana marka ma cele i misję współbrzmiącą jakoś z tym, co robimy jako Radio 357. Bardzo mocno bierzemy pod uwagę propozycje naszych słuchaczy. Nie wszystkie pomysły mamy możliwość zrealizować, ale udało się z saszetką. Przy produktach, które znajdują się w Boksie 357, ważna jest lokalność i ekologiczne podejście ich twórców. Często sami wyszukujemy małe, rzemieślnicze firmy. Z założenia są to produkty w limitowanych seriach i dostępne jedynie przez krótki czas – wyjątek uczyniliśmy, na prośbę słuchaczy, dla kawy, która dostępna jest w Boksie na stałe. Prezentujemy produkty z częstotliwością 1-2 na miesiąc, przy niektórych pierwszeństwo zakupu oferujemy patronom Radia 357, wspierającym nas na Patronite.pl. Sprzedaliśmy kilkanaście tysięcy kubków, ponad 8 tysięcy koszulek i ponad tonę kawy - podsumowuje Kohman.

- Nastawiamy się na to, żeby w Boksie zrobić coś dobrego – mówi Paweł Sołtys, prezes spółki zarządzającej Radiem 357. - To nie jest taki zwykły „merch”. Od samego początku ustaliliśmy w naszym gronie, że słowo „sklep” parzy. Dlatego jest Box i dlatego są pre-ordery, żeby wyprodukować tylko tyle, ile trzeba, żeby nic się marnowało. Chcemy oferować rzeczy jakościowe, gustowne, które będą służyły przez lata i z których będzie można być autentycznie dumnym. Oczywiście zakładamy, że produkty przyniosą nam jakiś przychód, ale nie kalibrujemy tego pod kątem wygenerowania maksimum zysku. Odbiorcy Boksa, bo trudno ich nazwać klientami, też rozumieją, że to nie są zwykłe zakupy, tylko część uczestniczenia w radiowej społeczności i forma wsparcia radia, które lubią - podkreśla Sołtys.

Cena produktów jest stosunkowo wysoka, co wynika z pewnych założeń - stawiania na jakość, a nie najtańszą „chińszczyznę”, promowania małych firm, przekonania, że zakupy w Boksie to świadomy wybór słuchaczy. - Za wszystkimi markami, z którymi pracujemy, stoi ciekawa, ludzka historia. Jako radio jesteśmy od opowiadania historii i Box też ma takie zadanie - dodaje Kohman.

Za najnowszymi produktami, obecnie dostępnymi w Boksie 357, też stoją czytelne założenia. Koszulki dla dzieci zero waste, w limitowanej serii 300 sztuk, powstały z resztek materiału zużytego do produkcji Koszulek Radioodbiorcy (to kolejna współpraca z Pan Tu Nie Stał). WOW Puzzle wykonane są z drewna (materiały z recyklingu) i wycinane ręcznie w Ukrainie. Pierwsze 200 zamówionych puzzli zostanie dostarczonych do 7 czerwca, a kolejne zamówienia będą realizowane do 30 czerwca.

Paweł Piasecki 911 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.