Value Media Domem Mediowym Roku, Dentsu Grupą Reklamową Roku
14 agencji zdobyło wyróżnienia.
W tym roku redakcja “MMP” przyznała jeszcze jedną nagrodę główną – tytuł Grupy Reklamowej Roku, który trafił do Dentsu. Jak czytamy, Dentsu to holding, który przez kilka lat prowadził bardzo aktywnie akwizycje, czego efektem było pojawianie się w grupie wielu nowych spółek, marek i menedżerów. Ostatni czas to jednak okres porządków i upraszczania struktur. I widać, że przyniosło to znakomite efekty zarówno w części mediowej, reklamowej, jak i produkcyjnej.
Wyróżnienia dla domów mediowych powędrowały w tym roku do: Mindshare, OMD, Spark Foundry, Starcomu i UM. Z kolei wyróżnienia dla agencji reklamowych trafiły do: 180heartbeats + Jung v. Matt, Hand Made, Madogz, MTR Media, MullenLowe Warsaw, OS3, Publicis Worldwide Polska, VMLY&R i WebTalk.
Raport “Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2022” powstaje na podstawie deklaracji agencji w ankietach i badania satysfakcji klientów (zleconego przez “MMP” firmie Kantar) oraz wiedzy dziennikarzy na temat poszczególnych agencji, zdobywanej podczas codziennej pracy nad serwisami MMP24.pl i MMPOnline.pl, a także magazynem “Media Marketing Polska”.
Próbę wyjściową do badania Kantara stanowi połączenie list klientów przesłanych “MMP” przez agencje. Lista ta każdego roku jest aktualizowana. W ostatnim badaniu próba wyjściowa wynosiła 2501 osób. W tej fali badania zrealizowano wywiady z 1051 osobami.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.